Rapport print zelfde info meerdere keren in de sectie details

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeMus2014

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2014
Hallo,

In mijn database heb ik een tabel klanten en een tabel machines, die gelinkt zijn.
In de tabel machines is een veld opgenomen voor de namen van de monteurs die aan de machine hebben gewerkt (waardes staan ineen derde tabel), en een veld waarin de opties worden aangeven via een keuze venster (waardes staan in een vierde tabel).
De keuzevelden zijn zo ingesteld dat ik meerdere mogelijkheden tegelijkertijd kan kiezen: er zijn meerdere monteurs aan 1 machine bezig geweest, een machine kan uitgeleverd worden met meerdere opties.

Maak ik nu een rapport krijg ik in de sectie details, waar de gegevens van de machines staan meerdere identieke regels per machine. Het aantal is het produkt van het gekozen aantal monteurs en het aantal opties: 5 monteurs en 2 opties leveren 10 identieke regels op.
Hoe kan ik dit voorkomen? De info hoeft maar 1 keer in het rapport te staan.

Alvast bedankt.

Dan gebruik je de multi-velden verkeerd, of je rapport is niet goed gegroepeerd.

Ik ben hier ingedoken en zag het volgende:
Bij de keuzevelden heb ik steeds 2 velden waarbij de tweede steeds de naam van de eerste heeft met als extra .value
In deze velden staan de rownummers van de gegevens die in de "normale" velden staan. Hoop dat ik het een beetke duidelijk maak zo.
Voorbeeld: Kies ik optie 3 : Jan Jansen dan krijgt het normale veld de waarde Jan Jansen en het veld met het achtervoegsel .value krijgt 3.

Bij het opmaken van het rapport werden deze .value velden meegenomen. Ik heb zojuist even als test een nieuw rapport gemaakt en deze velden expliciet niet meegenomen. Nu is de output wel goed.

Heel erg bedankt voor je hulp, Octalfish. Ik kan nu weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan