Rapport printen in rapportweergave (Rapportweergave is niet gelijk aan afdrukvoorb.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdevisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo Allemaal,

In acces 2010 loop ik vast met het uitprinten van een rapport.

Als ik mijn rapport open (in de rapportweergave modus) krijg ik op mijn scherm het rapport te zien precies zoals ik hem wil hebben (1 bladzijde met meerdere regels in de Details sectie).

Als ik mijn geopende rapport probeer te printen (via bestand, print enz) gebruikt Access de afdrukvoorbeeld weergave en is mijn rapport opeens niet meer 1 bladzijde, maar wordt voor iedere regel uit de details sectie een nieuwe bladzijde aangemaakt.

Het is misschien iets heel kleins dat ik over het hoofd zie, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn afdruk weergave gelijk is aan mijn rapportweergave?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Afdrukken gaat altijd op basis van het Afdrukvoorbeeld. Dat zul je dus moeten maken/controleren als je een rapport wilt gaan afdrukken. De (nieuwe) weergave Rapportweergave is daar niet voor bedoeld; dat is meer een kruising tussen een formulier en een rapportvoorbeeld. Bouw je rapport dus op basis van het Afdrukvoorbeeld. Inclusief groepen etc.

Ik heb het zelf al opgelost.

In de Details sectie stond Nieuwe Pagina op na sectie, nu ik die ingesteld heb op Geen is mijn afdrukvoorbeeld gelijk aan mijn rapportweergave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan