Rapport printen (met selectie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,

ik ben bezig met een kleine applicatie voor het bijhouden van "objecten" (om het even algemeen te houden).
Van die objecten heb ik een aantal velden etc. die worden ingevoerd.

Nu wil ik voordat ik het rapport print een selectie kunnen doen op basis van velden uit de database. Het gaat hier om 2 velden (waaronder plaats).
Als dan het rapport wordt geprint, wil ik de huidige pagina kunnen printen. Kan ik hiervoor een knop oid aanmaken?

Wie o wie kan en wil mij hiermee helpen?

Herbert

Dat kan. een Vb.

DoCmd.OpenReport "Factuur", acPreview, "", "[forms]![factuur]![opdrachtnr]"

Dwz. bekijk het rapport Factuur, voor het huidige opdrachtnr ( opdrachtnr is de prim sleutel)

Perfect, het werkt!!

Heb ik gelijk even een ander vraagje.
In de database zitten ook de adresgegevens en ev. contactpersoon.

Is het mogelijk om een stickervel uit te draaien? Maak gebruik van etiketten: Rillprint, 70 x 36mm. (ev. bestelnummer: 89111)

Dat kan ook. Dan moet je even kijken bij rapport wizzard, etiketten.Je kan daar kiezen en desnoods aangepast maken aan uw etiketten. Je kan aantal kolommen aanpassen enz..

Dat kan ook. Dan moet je even kijken bij rapport wizzard, etiketten.Je kan daar kiezen en desnoods aangepast maken aan uw etiketten. Je kan aantal kolommen aanpassen enz..

Tnx voor je snelle reactie. Ik ga het straks gelijk even proberen.
Had het kunnen weten natuurlijk...die wizards zijn soms ideaal :)

Heb 'm gevonden...moet via nieuw en dan goede wizard gebruiken.
Ik zag onder rapporten een tweetal opties staan (waaronder wizard), maar daar stond verder niets in over etiketten vandaar!!

Laatst bewerkt:
Is een beetje lang geleden, maar ja....

Hoi,

Ik gebruik Access 2013 en heb een samenvoegquerry gemaakt die uit vele gelijke, uit excel geimporteerde tabellen enkel die regels heeft gehaald die aan een bepaalde voorwaarde voldeden. Echter, nu wil ik gebruikers deze querry laten gebruiken om hun eigen rapport ervan te maken, maar op basis van hun eigen selectie.

Het gaat om een toetslijst. Ik heb hierbij weging, toetsstof, toetsmoment en vak bijvoorbeeld. Maar niet iedere leerling heeft hetzelfde vakkenpakket, dus hoeft niet de gehele querry te hebben. Ik wil dat ze in een formulier dus enkel hun eigen vakken aanklikken/zetten en dat dan al de items daarvan netjes in de vorm van een rapport weergegeven wordt.

Ik vermoed dat het iets van een selectiequerry moet worden die hieraan ten grondslag ligt. Maar die maken vanuit een tabel en dan daarvan ook direct een rapport maken is mij echt te veel gebleken....ik kom er niet uit.

Heeft iemand voor mij een idee/oplossing?

Dank alvast,

Wdeb

Dit is een vraag uit 2006. Goeie kans dat die vraagsteller niet met Access 2013 werkte. Sowieso is het niet netjes een eigen vraag in die van iemand anders te stellen, dus graag een eigen vraag maken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan