Rapport probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

terbeest

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Het volgende is er aan de hand: als ik informatie typ in de rapport voettekst komt deze bij een gedeeltelijk gevulde pagina niet onderaan te staan. hierdoor komt de rapportvoettekst boven de paginavoettekst.

Wat kan hiervan de oorzaak van zijn?

Volgens mij is dat logisch. In een pagina voettekst zet je bv. ="Pagina " & [Page] & " van " & [Pages]

Dit geeft aan hoeveel pagina's je rapport telt. Is dit nu maar een halve pagina,dan komt de rapport voettekst eerst voor de pagina voettekst. Toch logisch dacht ik. Het woord zegt het zelf 'PAGINA voettekst. Zijn er nu 2 pagina's,dan zal dit bij de eerste niet gebeuren, maar wel bij de 2° pagina.

Laatst bewerkt:
Klopt alleen niet met de pagina koptekst. De pagina koptekst komt onder de rapportkoptekst...

Maar goed, hoe krijg ik op de laatste pagina van mijn rapport helemaal onderaan dan een voettekst, en dus niet halverwege?

Dat is dan ook weer logisch. In de rapport koptekst zet je bvb. een logo ed...

In de pagina koptekst een beschrijving bvb. Dit wordt dan op elke PAGINA geprint.

In de rapport voettekst, zet bvb. berekeningen. Die worden enkel geprint aan het einde van uw rapport. 1-tot x aantal pagina's.

In uw pagina voettekst zet je bvb. een kleine tekst. Die wordt op elke pagina ONDERAAN geprint.

Moest er nog niet uitraken, stuur een voorbeeldje in bijlage. Ik denk dat je iets verkeerd interpreteert.

Je begrijpt het niet denk ik. Ik wil aan het einde van alle pagina's (dus in prenciepe in de rapport-voettekst) een aantal gegevens kwijt. DUS ALLEEN OP DE LAATSTE PAGINA!!!!

Als ik het echter in de rapport voet-tekst zet komt het niet helemaal onderaan de pagina te staan maar onder de laatste gegevens (meestal midden op de pagina dus) dit is erg storend en lelijk... Ik wil dus op de laatste pagina helemaal onderaan wat gegevens kwijt....

Ik begrijp dat je dit niet mooi vind. Je zal dan even moeten gaan rekenen. In je layout kan je het vak 'Rapportkoptekst' vergroten. Dus hoe groter hoe lager je resultaat is. Maar reken wel dat je de pagina-instellingen respecteert.

Wat je ook kunt doen is als eerste "objectje" in de rapport voettekst een pagina break zetten. Dan forceer je dat de rapport voettekst altijd op een nieuwe (lege) pagina terecht komt.

Eventueel kun je dan m.b.v. een beetje VBA de pagina voettekst verbergen op de laatste pagina.

Grtz,

Maar dan komt dus de rapport voettekst altijd op een leeg a4tje??? Aangezien wat uit het rapport komt gefaxed gaat worden naar klanten is dat niet zo handig....

Kan ik met behulp van VBA niet forceren om het rapportvoettekst onderaan de pagina te krijgen?

Ik heb overgens helemaal geen pagina-voettekst. Ik wil alleen de informatie die ik wil weergeven aan het eind van het rapport niet op iedere pagina hebben.....

Het enige dat je dan nog kan doen is het plaatsen van de gewenste gegevens in de footer van de pagina en de volgende code plaatsen achter het onFormat event van de pageFooter.

Code:
Private Sub PageFooterSection_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    If Me.Page = Me.Pages Then
        Me.PageFooterSection.Visible = True
    Else
        Me.PageFooterSection.Visible = False
    End If
End Sub

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan