Rapport selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Access2010

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
116
Forum,

Ik zit al een tijdje te broeden op een probleem. In mijn database zijn diverse rapportages. Binnen een rapport kunnen er keuzes gemaakt worden op bijv.: jaar, personeelsnummer.

De oplossing is makkelijk, maar foeilelijk. In een query parameters maken en dan verschijnen die als je het rapport aanklikt. Dat werkt maar is zo amateuristisch

Wat ik zou willen maken is een soort lookup waarin je de betreffende rapporten aanklikt (selecteert) en dan kunt uitprinten.

In de database Northwind zie zo'n opzetje.

Is er een mogelijkheid omdat eenvoudig te maken??

Ik hoor graag, een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen om e.e.a. te perfectioneren. Als altijd mijn dank.

Access2010
 
Maak een formulier voor je rapporten, met daarop keuzelijsten voor de verschillende filteringen. Ik gebruik eigenlijk nooit parameters voor rapporten, o.a. vanwege de nadelen die je al aanstipte. Ik bepaal de filtering dus via een formulier met keuzelijsten en knoppen. Wil je het heel netjes doen, dan maak je een aparte tabel voor de filteringen, zodat een gebruiker zijn filters kan opslaan en opnieuw opvragen...
 
michel,

was even weg, late reactie. Kun jij misschien een klein voorbeeldje posten?

Dank

access2010
 
Ik heb een voorbeeldje dat ik voor formulierfilteringen gebruikt een beetje aangepast, en er een rapport achter gehangen. M.b.v. de keuzelijsten en het selectievakje op het formulier kun je filteren; met de knop open je vervolgens het rapport met de filtering die je op het formulier gemaakt hebt.
 

Bijlagen

  • Filteren_v1.rar
    44,8 KB · Weergaven: 50
Top! Met deze info kom ik weer een stuk verder. Ga conform jou opzet de query maken en het selectieformulier.

Weer bedankt, als altijd.

Access2010
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan