rapport sorteren op vandaag tot eind jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

eehbiertje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
weet iemand zo wat de expressie is of hoe ik een rapport kan sorteren op vandaag tot eind jaar?

ik ben namelijk met een bestand voor onderhoud bezig wat al geweest is en wat nog komen moet..

nu zou ik graag in een rapport willen zien wat nog gebeuren moet maar als ik dat doe krijg ik direct alles gesorteerd op maand te zien.. (ook 2011/2012)

nu zou ik dit graag tot het eind van het jaar willen zien *en indien mogelijk dat dat ook mee veranderd als we van jaar wisselen*
maar loop al een tijdje te strijden met de expressie maar hij wil hem niet pakken.. (ben niet echt super bekend met acces)

de expressie was

= [planning onderhoud tbl]![Volgende onderhoud] Between date() and #31-12-2010#

alleen krijg ik 2011 dan ook nog te zien... en mooiste zou natuurlijk zijn als ik jaar niet aan hoe te passen

Laatst bewerkt:
Je kunt het zo doen:
Between Date() And DateSerial(2010;12;31)
Of je kunt in de query een Parameter Einddatum maken met als type Datum/tijd. Dat ziet er in een query dan zo uit:
Code:
PARAMETERS EindDatum DateTime;
SELECT MeldingID, MeldingDatum
FROM tMeldingen
WHERE (MeldingDatum Between Date() And [Einddatum]);
Een parameter voeg je toe in het menu <Query>, <Parameters>.

oke bedankt..

de expressie pakt hij bij mij niet en zit ik nog steeds met het feit dat elke x het jaar veranderd moet worden..
heb verder nog geen query's aangemaakt omdat het gewoon een simpel tabelletje invullen is via form..
en via rapportje uitlezen.. dus heb dat niet geprobeerd..

Automatisch elk jaar is een simpele aanpassing:
= [planning onderhoud tbl]![Volgende onderhoud] Between date() and DateSerial(Year(Date());12;31)
Wat bedoel je met: "de expressie pakt hij bij mij niet"?

hij geeft aan de syntaxis is ongeldig.. er ontbreekt een operand of operator

werk met 2007 weet niet of dat verschil maakt (bij gebrek aan beter/2003)

Ik heb 'm getest in 2003 en heb dus inderdaad geen problemen met de syntaxis. Geeft-ie nog een specifieke foutmelding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan