rapport sortering op maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

RSpan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hoi Allemaal

Ik heb een rapport gemaakt gebaseerd op een query waarbij de totalen per maand moeten worden weergegeven.
Tot zo ver geen probleem.
Nu wil ik de maanden graag in de juiste volgorde dus januari, februari, maart enz. enz.
In de query is dit geen probleem maar in het rapport lukt dit niet.
De sortering wordt op a,b,c, gedaan en dat is in dit geval niet goed.
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

m.v.g.
René

Hoe doe je de sortering dan in de query? Want volgens mij is het alfabet in queries en rapporten hetzelfde ;)
Wat je kan doen: zet in je onderliggende query een extra veld, waarin je de functie Maandnr:Month([Datum]) zet. Hiermee krijg je een numeriek maandnummer, en dat sorteert prima.
In je rapport gebruik je dit extra veld om te sorteren, het hoeft neem ik aan verder niet in het rapport te staan.

Michel

Hoe doe je de sortering dan in de query? Want volgens mij is het alfabet in queries en rapporten hetzelfde ;)
Wat je kan doen: zet in je onderliggende query een extra veld, waarin je de functie Maandnr:Month([Datum]) zet. Hiermee krijg je een numeriek maandnummer, en dat sorteert prima.
In je rapport gebruik je dit extra veld om te sorteren, het hoeft neem ik aan verder niet in het rapport te staan.

Michel

Hoi Michel

Het was toch nog even uitzoeken waar nu precies die sortering in het rapport geplaatst moest worden maar het is weer gelukt.
Bedankt voor de hulp:thumb:
groet
René:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan