rapport van 1 record maken vanuit een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hello,

ik heb een form waarop ik de gegevens van mijn tabel per record kan weergeven. een van de weergegeven velden is het ID veld. nu wil ik vanuit dat form via een knop de gegevens van dat record in een rapport gaan weergeven maar hoe kan ik in access 2007 of 2010 de waarde van mijn ID veld meegeven voor dat rapport zodat ik een rapport krijg van de getoonde record ipv een rapport van alle records?

ik ben geneigd om de waarde van het ID veld in een tijdelijke variabele te steken en deze variabele dan te gebruiken om aan het rapport mee te geven dat het de record moet geven waarvane het id gelijk is aan de variabele....
maar hoe doe ik dat in access 2007????

Laatst bewerkt:
Geef het filter van het formulier mee aan het rapport. Dus iets als:

sFilter="ID=" & Me.ID.Value

Het rapport open je met het filter in het parametereveld.

a big thank you octa!!!! je hebt me op de juiste weg gezet!!!!

de oplossing was echter wel iets anders maar dank zij jouw hulp heb ik het wel gevonden!!!

in access 2007 kan je blijkbaar ook in de property's gaan aanduiden welke conditie en welke actie met welke argumenten je wil gaan uitvoeren bij bvb onclick. dit is handig voor newbies zoals ik die geen kaas hebben gegeten van vba

Hier is hoe ik het heb opgelost:

Action: OpenReport
Arguments: [Issues]![ID]=[Forms]![Issue Details]![ID]

nadien ga ik dit rapport (van één enkele record) doormailen via:

SendObject

Object type: Report
Object name: Incident detail (daar ga je het rapport dat hierboven opgeroepen wordt gaan "halen")
output format: PDF

en zie.... aan de mail hangt nu een pdf van een enkele record!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan