Rapport vermenigvuldigt het aantal detailregels in aantal pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kamohuys

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2011
Beste mensen,

Op het moment zit ik Uganda om voor een kleine organisatie een systeempje op te zetten. Dit lukt gestaag, mede door dit soort fora. Echter, ik heb een probleem waar op stuk loop:

Ik heb een factuurrapport aangemaakt met daarin een subrapport voor de producten en prijs etc. Dit werkt op het eerste oog prima, maar wanneer ik op afdrukvoorbeeld klik, krijg ik het factuurrapport zes keer! Wanneer ik bijvoorbeeld 8 producten heb, krijg ik het rapport acht keer, maar wel met alle acht producten op 1 pagina, maar 8 keer hetzelfde. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe krijg ik dat ik het gewoon op 1 pagina krijg en als het te veel producten zijn voor één pagina op twee of drie?

Voor de duidelijkheid: Het subrapport staat in de detailsectie van het rapport en in de detailsectie van het subrapport staat het product, prijs, aantal en subtotaal.

Ik zou het erg op prijs stellen als ik er een antwoord op kan krijgen! Alvast bedankt!

Waarschijnlijk staan er wat instellingen in het subrapport niet goed. Overigens: is er een reden waarom je voor de producten en prijzen een subrapport gebruikt? Dat zou namelijk helemaal niet nodig hoeven te zijn; je kunt producten en prijzen prima kwijt in de detailsectie, waarbij je dan met kop- en voetteksten totalen etc. kunt berekenen. Ik zou dus eerst de opzet van je rapport nog eens bekijken.

reactie

Bedank voor je reactie. Ik vermoedde al dat er instellingen verkeerd staan, maar ik zo niet weten welke. Ik heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd. Heb je wellicht suggesties welke verkeerd staan?

Ik werk met sub-rapporten omdat ik het zo heb geleerd :) Heeft dit geen voordelen dan? Het werkt verder prima, alleen het feit dat ik x keer hetzelfde rapport krijg is vervelend.

Nogmaals dank!

Het heeft geen voordelen per sé; ik gebruik alleen subrapporten als er echt verschillende rapporten in één nodig zijn, die dan (vaak, ook niet altijd) zijn gekoppeld aan het hoofdformulier. Maar vaak haal je alleen maar problemen in huis die niet nodig zijn; zo heeft je subrapport bijvoorbeeld eigen pagina-instellingen, groepeernivea's etc. Dus vind ik het veel beter om eerst te kijken of je met één rapport kunt volstaan. En bij facturen is dat vaak het geval... Om in jouw geval te kunnen zien wat er fout gaat, heb ik eigenlijk het rapport zelf nodig. Kun je er een voorbeeldje van maken?

Dan mag je de vraag op Opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan