Rapport weergeven in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

OnkelZ

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
:) Hallo,

Ik heb een rapport waarin grote tekstblokken die middels een Query aan elkaar gekoppeld worden in een brief moeten komen, dit stelt een Certificaat voor een Deelnemer op aan de hand van een beoordeling.

De klant is ontevreden hoe deze in Word getoont wordt, kan ik me iets bij voorstellen :p .

Het probleem is dat het uitvullen in Access niet werkt krijg het in volgende vorm:

Ik tik nu maar wat tekst om te laten zien hoe dit getoont wordt
en______dan_____weten____jullie____wat___probleem____is.
g_______r________o_________e_________t______________!

Whahaha zelfs op het forum heb ik een probleem om het te tonen want als ik de _____ niet schrijf haalt hij de spaties weg.

Als ik niet in Access uitvul maar Exporteer naar Word en daar uitvullen kies doet hij niks omdat achter elke regel Harde Returns staan.

Ik ben radeloos heb alles geprobeert maar geen resultaat.

Pleassssssssse HELP :(

Grtzz

Klopt

Hallo OnkelZ,

Welkom op helpmij.

Laat maar eens zien wat je zou willen.

Word zal uitvullen pas activeren, aan het einde van de regel.

Dit is juist om te voorkomen dat je onzin krijgt zoals jij liet zien.

Wil je mischien centreren dat kan wel.

Uitvullen kan dus alleen bij een alinea.

Eric.

Laatst bewerkt:
Was er al bang voor

Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie, ik was al bang dat ik het probleem niet kan formuleren, zodat iemand begrijpt wat mijn probleem is.

Die rare uitvulling (tekst verdelen met vaste kantlijnen) zoals beschreven is als ik de tekst in het Rapport in Access op uitvullen zet.

De Klant zegt dat ze al blij zijn als het Word document geen harde returns bevat, maar daar heb ik zover ik weet geen invloed op.

Het spijt me dat ik het probleem niet goed kan omschrijven, het nadeel is dat ik weet dat het mogelijk moet zijn een Access Rapport netjes geformateerd in Word te krijgen. Aleen hoe.........:(

Grtz

Eric_Daleboudt zei:
Hallo OnkelZ,

Welkom op helpmij.

Laat maar eens zien wat je zou willen.

Word zal uitvullen pas activeren, aan het einde van de regel.

Dit is juist om te voorkomen dat je onzin krijgt zoals jij liet zien.

Wil je mischien centreren dat kan wel.

Uitvullen kan dus alleen bij een alinea.

Eric.

Ken het probleem.

Heb nog niet kunnen vinden hoe je in word harde return's kunt vervangen door spaties, met zoek en vervang. Dat ging in word perfect wel.

Kun je bij het converteren niet aangeven dat je een handmatige return wilt (Shift + Return). Die kun je wel verwijderen.

Eric.

Laatste vraag?

Wat is het CHR voor Shift + Return zelfs dat weet ik niet :confused:

Trouwens in Word gaat het als volgt heb ik net gevonden:
Je wilt bijvoorbeeld de harde returns vervangen door spaties: ga naar menu Bewerken, Zoeken, tab Vervangen.
Zet de muisaanwijzer in het vakje achter 'Zoeken naar'.
Klik op het knopje 'Meer' en vervolgens op 'Speciaal'. Kies 'Alineamerkering'.
Het symbool ^p verschijnt in het bovenste vakje.
Zet de aanwijzer in het 'Vervangen door'-vakje en druk op de spatiebalk. (Pas op: alle harde returns verdwijnen!)
Ander voorbeeld een bepaald woord wil je in het rood hebben: zet bij 'Zoeken' dat woord en druk in het onderste vakje staand op Opmaak.
Ander voorbeeld:dubbele spaties eruit halen: ^s^s vervangen door ^s.
Tot slot: bijvoorbeeld alle teksten die tussen haakjes staan verwijderen: \(*\) achter 'Zoeken' en niets achter 'Vervangen'.

Grtz

Eric_Daleboudt zei:
Ken het probleem.

Heb nog niet kunnen vinden hoe je in word harde return's kunt vervangen door spaties, met zoek en vervang. Dat ging in word perfect wel.

Kun je bij het converteren niet aangeven dat je een handmatige return wilt (Shift + Return). Die kun je wel verwijderen.

Eric.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Iedereen noemt CR een harde return. maar word moet het een alinea markering noemen. (bedankt voor de tip)

Ok dan kun je dus je tekstblokken die een alinea moeten vormen selecteren en dan zoek en vervang uitvoeren. (kun je in een macro opslaan).

Anders moet je een scriptje maken.

Eric.

Laatst bewerkt:
Gelukt klant tevreden

Nou klant is tevreden mooie Macro in Word gemaakt en ziet er prima uit :)

Bedankt Eric zo'n stootje in de rug Help altijd je hebt me goed opweg geholpen was te veel in Access de oplossing aan het zoeken.:thumb:

Grtz

Eric_Daleboudt zei:
Ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Iedereen noemt CR een harde return. maar word moet het een alinea markering noemen. (bedankt voor de tip)

Ok dan kun je dus je tekstblokken die een alinea moeten vormen selecteren en dan zoek en vervang uitvoeren. (kun je in een macro opslaan).

Anders moet je een scriptje maken.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan