Rapportage per klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray1979

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hallo Allemaal

Ik ben een database aan het maken in Access 2003.

Nu heb ik een form "Registration Information". van hieruit kun je mbv knoppen de formulieren "invoice details", "quotationd details", "order details", "contact details" etc oproepen. Nu wil ik echter ook een knop maken waarbij ik de totalen van de klant te zien krijg. Bij de knop order details kun je door de orders heenlopen, wat leuk is, maar er zijn klanten die meer dan 700 orders hebben. Ik wil ook totalen zien. Heb al een complete excel rapportage die allemaal uit dynamische velden bestaat, deze kan ik dus niet zonder meer importeren. Ik wil deze informatie echter ook zien in Access. met als bedoeling het excel gebruik langzaam aan te verminderen.

Zodra ik op deze knop druk wil ik het volgende zien:

Product, Totaal volume, Totale omzet. En dit alles per maand (wil dit allemaal zien, zonder nog verder te klikken). In Registration Information is de klant afkomstig vanuit een drop down menu. Zat zelf te denken aan een query waarbij ik hem vertel dat hij naar de klant moet kijken die op dat moment geopend is in Registration Information. Zodat ik alleen de totalen te zien krijg van deze klant en niet van alle klanten.

Iemand een idee? loop er helemaal op vast en vind het zonde, want de rest loopt allemaal super! Helaas ben ik wat codes betreft een dummie in Access.

Als het niet duidelijk is, hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de reacties

Groeten,

Ray

Hallo,

Maak eerst een query.

Daarna naar formulieren gaan en probeer eens met autoformulier draaigrafiek. Zo lukte het toch bij mij.

Groeten en Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan