Hallo
Het volgende zou ik graag gerealiseerd willen hebben:
Middels stapnummers hebben we alle stappen voor een standaard product verzameld volgens de verdeling:
stapnummer 100
stapnummer 200
stapnummer 300
etc.....
Op dit standaard product zijn echter vele extra opties mogelijk. Elke stap voor het realiseren van de optie, op het standaard product, kan doormiddel van een tussen liggende stapnummers worden gerealiseerd, bijvoorbeeld:
stapnummer 110 of stapnummer 267.
D.m.v. de primaire sleutel te gebruiken bij de stapnummers is het mogelijk om een rapportage op te stellen met de juiste volgorde van stapnummers.
Dit levert tot nu toe geen probleem op.
Door keuze van bepaalde opties is het mogelijk dat bepaalde stapnummers van het standaard product komen te vervallen. voorbeeldje:
Standaard product + optie A, C en F
Stapnummer 100 (standaard)
Stapnummer 115 (optie A)
Stapnummer 169 (Optie C)
Stapnummer 245 (optie F)
Stapnummer 300 (standaard)
Stapnummer 333 (optie F)
Stapnummer 355 (Optie C)
zoals je ziet is stapnummer 200 (standaard) komen te vervallen doordat stapnummer 245 (optie F) erbij is gekomen.
Gezien voor een standaard product gemiddeld tussen de 200 en 300 stappen nodig zijn wil ik deze zoveel mogelijk ongemoeid laten om het overzicht (basis) te handhaven.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is in Access om een stapnummer te laten annuleren wanneer dit noodzakelijk is. zoals in bovenstaand voorbeeld dient dus een aantal stapnummers tussen de standaard stapnummers ingevoegd te worden (geen probleem i.v.m. toepassing van de primaire sleutel). Maar echter dient ook standaard stapnummer (200) geanuleerd te worden.
De meest ideale situatie is dat doormiddel van een formulier een optie ingevoerd kan worden met de daarbij desbetreffende noodzakelijk stapnummers, maar ook de stapnummers die geanuleerd dienen te worden.
Op het moment dat dan een montagehandleiding dient samengesteld te worden wordt een standaard product geselecteerd met daarbij de gewenste opties. Hierna wordt de rapportages samengesteld en afgedrukt / weergegeven.
Tis een heel verhaal
, maar ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!!!
gr mic
P.s. mocht iemand nog goede documentatie weten betreffende access en de bovenvermeldde uitdagingen dan verneem ik deze graag.
Het volgende zou ik graag gerealiseerd willen hebben:
Middels stapnummers hebben we alle stappen voor een standaard product verzameld volgens de verdeling:
stapnummer 100
stapnummer 200
stapnummer 300
etc.....
Op dit standaard product zijn echter vele extra opties mogelijk. Elke stap voor het realiseren van de optie, op het standaard product, kan doormiddel van een tussen liggende stapnummers worden gerealiseerd, bijvoorbeeld:
stapnummer 110 of stapnummer 267.
D.m.v. de primaire sleutel te gebruiken bij de stapnummers is het mogelijk om een rapportage op te stellen met de juiste volgorde van stapnummers.
Dit levert tot nu toe geen probleem op.
Door keuze van bepaalde opties is het mogelijk dat bepaalde stapnummers van het standaard product komen te vervallen. voorbeeldje:
Standaard product + optie A, C en F
Stapnummer 100 (standaard)
Stapnummer 115 (optie A)
Stapnummer 169 (Optie C)
Stapnummer 245 (optie F)
Stapnummer 300 (standaard)
Stapnummer 333 (optie F)
Stapnummer 355 (Optie C)
zoals je ziet is stapnummer 200 (standaard) komen te vervallen doordat stapnummer 245 (optie F) erbij is gekomen.
Gezien voor een standaard product gemiddeld tussen de 200 en 300 stappen nodig zijn wil ik deze zoveel mogelijk ongemoeid laten om het overzicht (basis) te handhaven.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is in Access om een stapnummer te laten annuleren wanneer dit noodzakelijk is. zoals in bovenstaand voorbeeld dient dus een aantal stapnummers tussen de standaard stapnummers ingevoegd te worden (geen probleem i.v.m. toepassing van de primaire sleutel). Maar echter dient ook standaard stapnummer (200) geanuleerd te worden.
De meest ideale situatie is dat doormiddel van een formulier een optie ingevoerd kan worden met de daarbij desbetreffende noodzakelijk stapnummers, maar ook de stapnummers die geanuleerd dienen te worden.
Op het moment dat dan een montagehandleiding dient samengesteld te worden wordt een standaard product geselecteerd met daarbij de gewenste opties. Hierna wordt de rapportages samengesteld en afgedrukt / weergegeven.
Tis een heel verhaal

Alvast hartelijk dank voor de genomen moeite!!!
gr mic
P.s. mocht iemand nog goede documentatie weten betreffende access en de bovenvermeldde uitdagingen dan verneem ik deze graag.