Rapporten genereren in pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

thorry

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Wie kan mij helpen.
Ik gebruik access 2000 gezien ik geen andere mogenlijkheid op mijn werk heb.

Ik probeer al geruime tijd uit een database rapporten te genereren alleen dit lukt niet helemaal.
Als ik een keuze menu maakt en via een button het rapport oproept dan krijg ik netjes het rapport te zien en kan ik daar ook een pdf van maken.

Als ik vervolgens een keuzelijst met invoer maakt (deze komt uit een tabel met werkplanne dit zijn dus 1200 werkplannen) zou ik graag op de button willen drukken.
Dat hij al deze 1200 werkplannen zou genereren als zijnde pdf formaat.
Anders moet ik stap voor stap per werkplan een pdf maken alleen hoe maak ik zoiets ?

Ik snap niet helemaal wat je voor ogen hebt. Een keuzelijst gebruik je om één of meer waarden te selecteren. Jij wilt, als ik het goed lees, alle werkplannen omzetten naar PDF. Dus waarom zit die keuzelijst er dan tussen? Ik weet op zeker dat Access 2000 geen pdf's kan maken, dus welke techniek gebruik je daarvoor? Dat is wel belangrijk om te weten voor de procedure.
Overigens is een voorbeeldje vele malen helderder dan tekst...

Goedendag en dank je wel voor je reactie.

Wat je zegt klopt ja ik kan vanuit deze keuzelijst een werkplan kiezen en vervolgens op de button drukken om het rapport naar voren te halen.
Om dit werkplan naar pdf af te drukken gebruik ik uit mijn print omgeving cutepdf printer om het aftedrukken op pdf.
Ik heb al eens meerdere keren gebrobeerd dit in vba als zijnde acFormatPDF te gebruiken maar kwam daar niet verder mee.

Ik zal om het helder te maken ff een voorbeeld toevoegen alleen kan ik dat hier niet toevoegen zie ik om dat het groter is dan 100kb

Je kan heel makkelijk pdf bestanden maken met de gratis PDF995 software. Download link:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-68ATM6LRJO6B.rar

In het .rar bestand (openen met winrar) zitten 2 bestanden, installeer eerst de "PDF995 [FIRST].exe", daarna de "PDF995.exe"

PS. Je kan ook op google zoeken: PDF995 (software).

In "apparaten en printers" krijg je een printer erbij met de naam PDF995. Deze selecteer je als je wil printen (bijv. vanuit word), dan komt er een scherm waar je de opslaglocatie kan instellen, en het PDF-bestand wordt gemaakt!

Gertjan

Er zijn meer gratis PDF programma's, zoals CutePDF. Die hebben minder reclame als PDF995 :). Maar daaar gaat het niet om geloof ik, want de PDF an sich lukt wel als ik TS zo lees. Overigens is het logisch dat acFormatPDF niet werkt, want dat zit er pas vanaf Access 2010 in, en werkt dus zeker niet in Access 2000.

Nee klopt het gaat niet om 1 pdf maken want als ik het rapport voor handen heb kan ik gewoon op afdrukken klikken en daar op cutePDF printen.
Het gaat er meer om dat ik 1200 werkplannen heb met een verschillend werkplan nummer en deze moeten allen gegenereerd worden als zijnde ook met deze zelfde naam opgeslagen worden als pdf.

ik kan het programma wel versturen aan je Octafish wat is je email dan kan je het misschien zien wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
ff een plaatje ervan

Bijlagen

• Access.JPG
    Access.JPG
    74,6 KB · Weergaven: 61
Stuur 'm maar op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan