• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rapporten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeenjoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2017
Daar ik zelf zo goed als niks weet van excel ,stel ik hier de vraag . wie kan of wil mij helpen , ik laat vanuit het programma topdesk rapporten automatisch naar een email adres sturen in de vorm van een Excel sheet. nu wil ik in Excel van dat rapport de data naar een mooi overzicht met een grafiek maken ,met een macro denk ik iets wat automatisch die taak uitvoert. in de eerste sheet staat de data zoals die op de mail binnen komt, in de tweede sheet zoals die eruit moet zien .ik kom er niet uit .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zet de gegevens in een tabel. Je hoeft dan alleen wekelijks een regel aan de tabel toe te voegen en de grafiek past zich dan automatisch aan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@joeenjoe

De oplossing van VenA is fraai en to-the-point. Maar omdat je zelf aangeeft niet veel van Excel te weten misschien wat uitleg.
VenA gebruikt een query waarmee de data voor de grafiek worden verzameld. Je kunt die query vinden door in het bestand met je cursor ergens in de tabel te gaan staan en dan in het tabblad Gegevens op Gegevens ophalen te klikken; kies dan 'van andere bronnen --> van tabel/bereik'. Dan opent zich een nieuw scherm, waarin je precies kunt zien welke gegevens worden opgehaald. En helemaal onderin zie je dat in de laatste rij steeds 'null' staat. Die worden opgevuld als je in je bestand een nieuwe regel invult.

@JanBG
Ik gebruik nergens een query... Ik heb alleen van het bereik een tabel gemaakt en de grafiek hieraan gekoppeld.
Een query is iets om gefilterde data uit een database op te halen en dat is hier niet van toepassing. Op elke vraag reageren is natuurlijk goed om zelf wat bij te leren maar verkoop geen 'onzin'. Als je bepaalde zaken leuk vindt om te volgen dan kan je je ook zonder reactie abonneren op de vraag.
Lees het niet als kritiek want elke helper wordt gewaardeerd:thumb:

@VenA
Beschouw het zeker niet als kritiek en kan bovendien wel tegen een stootje ;)

Maar toen ik in het stand bekeek wat je gedaan hebt kwam ik dit tegen:

Screenshot_5.png

Op basis daarvan kwam ik tot mijn reactie, misschien onjuist, maar goedbedoeld:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan