rapporten samenvoegen tot PDF-bestand in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kris67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Ik druk nu verschillende documenten na elkaar automatisch af via een macro. Nadien scan ik deze handmatig tezamen in om dit om te zetten naar 1 PDF-bestand. Is er een manier om dit automatisch te doen.zou me veel tijd en papier besparen.ik gebruik de allernieuwste versie van Access waar dus ook een pdf omvormer zit.

Kris

Je kunt rapporten exporten naar PDF, en dat lijkt mij een veel betere optie. Zal ook best met macro's kunnen, maar daar werk ik uit principe niet mee, dus daar kan ik je verder niet mee helpen. Weer wèl als je het via VBA wilt oplossen!

Installeer pdfcreator en druk af naar deze pdf printer ipv de inktprinter en probleem is opgelost.

Likt mij nergens voor nodig als je alles vanuit Access kunt regelen.

En of die wat toevoegt. Probeer maar eens in een rapport landscape en portrait te combineren vanuit verschillende rapporten.... recent hier nog een vraag over geweest en die kwam er niet uit.
Met pdfcreator een eitje....paar seconden werk...
Tja dan heb ik mijn keuze heel snel gemaakt... ook al zou het in Access kunnen..

Da's één situatie waarin het misschien (inderdaad: misschien) beter is om een externe oplossing te kiezen. Maar daar is hier (nog) geen sprake van. Je zou bijna gaan denken dat je aandelen hebt ;)

Nog gebrek aan humor ook... Ik zal de ironie er de volgende keer een paar pakken dikker op leggen.

Mijn humor zat nog iets verder verborgen.... ;) Je moet het alleen (willen) zien...
Maar laten we nu verder on topic blijven, daar heeft de TS meer aan en daar gaat het toch om....

Je kunt rapporten exporten naar PDF, en dat lijkt mij een veel betere optie. Zal ook best met macro's kunnen, maar daar werk ik uit principe niet mee, dus daar kan ik je verder niet mee helpen. Weer wèl als je het via VBA wilt oplossen!

Ik druk nu verschillende documenten na elkaar automatisch af via een macro. Nadien scan ik deze handmatig tezamen in om dit om te zetten naar 1 PDF-bestand. Is er een manier om dit automatisch te doen.zou me veel tijd en papier besparen.ik gebruik de allernieuwste versie van Access waar dus ook een pdf omvormer zit.

Kris

Sorry ben met verlof geweest
Kan uiteraard alles naar een pdf printer sturen maar dan moét ik nadien deze verschillende documenten nog handmatig samenvoegen tot 1 pdf.Zou graag hebben dat met 1 druk op een knop deze afhandeling automatisch gaat. Mag via Marco of Visual basis. Wie kan mij helpen
Kris

Het is een bekend probleem bij MS:
http://answers.microsoft.com/en-us/...98?msgId=ce559356-12e9-4756-ac3f-ae8deb7532ad
http://superuser.com/questions/253146/ms-access-how-to-export-to-pdf-in-landscape-orientation
Misschien kun je iets als deze code met Pdfcreator doen?
Dim stDocName as string
Dim prn As Printer
Dim rpt As Report

stDocName = "your report object name"

Set prn = Application.Printers("CutePDF Writer")
prn.Orientation = acPRORLandscape

DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , , acHidden

Set rpt = Reports(stDocName)
Set rpt.Printer = prn

DoCmd.PrintOut
DoCmd.Close acReport, stDocName
of iets als dit:
http://www.exp-systems.com/Forum_exp/forum_posts.asp?TID=194

Je ziet met wat zoeken heb je zo wat...
Ik heb zo gezocht, maar op basis van de laatste tip zou ik verder gaan zoeken met VBA scripts als keyword:
https://www.google.nl/search?q=comb...e+"+ms+access"+printing+in+one+pdf+vba+script
Zoek daar maar eens tussen, lukt vast..

Met die oplossingen krijg je niet één pdf bestand als ik me niet vergis; je stuurt alleen een paar pdf opdrachten naar de printer.
Mij lijkt het voldoende als je alle rapporten op één rapport zet, en dat naar PDF exporteert.

Je moet wel tussen die scripts zoeken naar dat wat je wilt...lijkt me logisch.....
Ik heb hem vooral de weg gewezen maar niet DE oplossing.
Als ik die gezien had, dan had ik hem uiteraard wel vermeld....
Er zit een optimum in het "mee zoeken" en "niks doen"...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan