Rapportformulier; mziekdatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.

yakKe_0nze

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2006
Rapportformulier; muziekdatabase

Ik probeer bij wijze van oefening een database te maken voor mijn muziekcollectie.
So far, so good. Enkel heb ik een vraagje over het rapporteren.

De gegevensvelden die niet gevuld zijn wil ik niet laten rapporteren.

Ik verklaar: Eerst begon ik met mijn database op te stellen. Artiest, Album, 20 liedjes etc.
Ik heb dus 20 liedjes voorzien, maar niet elke CD heeft er 20 en op mijn rapport wil ik dus dat enkel de liedjes worden weergegeven die ik heb ingevoerd.
Ik maakte dus een tekstvak en label. De teksvakken blijven wel leeg, logisch, maar de labels naast die lege teksvakken blijven dus wel staan en dat is niet zo mooi.

Is er een mogelijkheid om alleen de labels weer te geven naast de tekstvakken die gevuld zijn? Of is er misschien iets fout in mijn structuur.
Ik las al enkele boeken over ACCESS, maar daar vind ik alleen voorbeeldjes over telefoonboeken etc en daar stelt dat probleem zicht niet.

Laatst bewerkt:
Wat je volgens mij moet doen is werken met relaties

Hoi

Ik werk ook met een DB en muziek
Wat je volgens mij moet doen is werken met relaties

Je maakt eerst een DB met de titels van al je albums en geef ze een unieke ( sleutel) Ik werk daar bij nog een met groepen voor meer duidelijkheid , Nederlands , Modern , Oldie’s enz in te vullen naar jou keuzen. Mijn sleutel word dus voor de eerste CD van de groep modern MOD.001
Nu maak ik een tabel met de liedjes van al die Cd’s waar op als eerste weer een sleutel komt die verwijst naar MOD.001 Let wel de sleutel moet uniek zijn en mag maar een keer voorkomen. Je maakt dus naast het veld sleutel een tweede aan met het track nummer de sleutel komt dus hier over twee velden MOD.001.01, MOD.001.02 waar bij de laatste twee cijfers dus het track nummer zijn je zit zo zijn ze uniek. Zorg er voor dat de veld instelling zowel in de CD als tracks DB het zelfde zijn. Maak nu via de instelling relaties en verwinding tussen die twee via een op veel.

Musiclover

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan