• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rapportgegevens automatisch overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fripke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Hallo,

Mijn vraag is de volgende:

Ik ben bezig met het maken van een schoolrapport.
Er zijn 4 periodes en elke periode heeft zijn tabblad.
Per periode kan de leerkracht de punten van de verschillende toetsen per leerling
per vak ingeven en hier worden dan ook de totalen van weergegeven.

Tot hiertoe geen probleem, maar nu zou ik het volgende willen bereiken:

Nu zou ik per leerling de totalen willen overhevelen naar een rapport , ik kan natuurlijk
voor elke leerling een rapport maken en bij elk vak een koppeling maken naar het totaal
van dat vak in de juiste periode. Maar dit is nogal omslachtig en neemt veel tijd in beslag
:-) Zeker als voor elk leerjaar een apart rapport moet worden gemaakt.

Is er een manier om aan de hand van de naam van de leerling de juiste totalen over te
hevelen naar het rapport van die leerling?
Door bijvoorbeeld in een keuze veld de naam te kiezen, waardoor dan de totalen automatisch worden ingevoegd, die uit de rij van de bepaalde leerling in de bepaalde
periode worden gehaald...

Hopelijk weet iemand een mooie oplossing...

Alvast bedankt

Maak zelf als eens een bestandje tot zover je geraakt. Dan moet men dat hier niet zelf gaan doen. Dat bespaart tijd en jij hebt gelijk de vorm van het bestandje zoals je zelf wil.

Als je de gegevens per leerling netjes in een tabel zet, zul je dit met VERT.ZOEKEN volgens mij een heel eind op kunnen lossen. Let er op dus op hoe je de gegevens per leerling op gaat slaan.

Het Verticaal zoeken is inderdaad een perfecte oplossing.

Ik heb bij het rapport een keuzelijst gemaakt (die de namen van de leerlingen toont) en aan de hand van de leerling die in de keuzelijst gekozen wordt, worden de rapportpunten ingevuld (deze worden dan met verticaal zoeken opgehaald uit de ingegeven toetsen met hun totalen).

Een dikke merci :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan