rapportprobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Als ik een rapport probeer te maken (A2K), dan plaatst hij er zelf wat commando's "Trim" in.
Start ik het rapport, dan vraagt hij echter om een waarde! Hij kent Trim namelijk niet!

Copieer ik de tabel en rapport naar een lege database, dan gaat 't wel goed.

Wie helpt? Het riekt naar een taalprobleem, zoals indertijd ook met Excel (macro's opgenomen werden opgenomen in een nederlanstalige VBA-variant!)

Wie helpt!!

tsja...

Ik snap er niets van!!!???!!
Hoe maak je je rapport?
Waar worden de commando's 'Trim' geplaatst?
Taalprobleem? Welke taal van Windows heb je dan? Welke taal van Access heb je dan?

Bartuls,

A2k.
Tabelletje aangemaakt; Klik op Rapporten/Rapport maken met Wizard/Wizard adresetiketten/Tabelletje aangeven/Etiketsoort kiezen (Herma 4269)/Lettertype instellen/Veldjes toevoegen/Geen sortering/Voltooien.

Bij het openen van je etiketten-rapport, krijg je dan een vraag "Parameter opgeven; Trim".

EN het gekke is, dat dit niet elke keer gebeurd. In bijgaande voorbeelddatabase wel.

Wat ik bedoel met taalprobleem: in Excel'95 had je een taalinstelling voor macro's; stond die op Nederlands, dan werden er Nederlandstalige VB-macro's opgenomen. Erg irritant als je in een internationale firma werkt.
In Access zie je echter ook rare dingetjes met talen; misschien weet je daar zo tussendoor ook een antwoord op? Je hebt de functie IIF in queries, maar ook ONMIDDELLIJK.ALS! Beiden betekenen hetzelfde, maar de taal is wel anders. Hoe kun je dit instellen?

B.v.d.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan