rapportweergave + parameter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
Wanneer ik een parameter heb gemaakt met hierin de vraag “vanaf welke week?” en “tot en met welke week?”, dan zou ik deze opvraag week gegevens graag standaard bovenaan in mijn rapport willen weergeven. Dit zodat je kan zien over welke periode je iets hebt opgevraagd. Wie weet hoe ik dit kan instellen??

Cindy,

Plaats in de query tussen [] haken bv [Beginweek] en [Eindweek] en plaats in uw rapportkoptekst twee tekstvakken met besturingselementbron Beginweek en Eindweek.

De aangegeven periode zal dan in uw rapportkoptekst te zien zijn.

mvg alverpos

Laatst bewerkt:
Andere mogelijkheid

Ik doe het vaak anders. Ik heb in een database zo iets maar dan met een begin datum en een eind datum. Je zult dat even moeten vertalen naar jouw situatie (weken). Ik werk niet met een parameterquerie. Afdrukken doe ik vanuit een formulier (Fm afdrukken). Daarop maak je twee niet-afhankelijke tekstvakken (Datum1 en Datum 2). In mijn geval heb ik de notatie staan op dd-mm-yyyy.
In de querie waarop het rapport gebaseerd is staat in het veld datum bij criteria: >=[Forms]![Fm afdrukken]![Datum1] And <=[Forms]![Fm afdrukken]![Datum2].
Met andere woorden alle records groter of gelijk aan datum 1 en kleiner of gelijk aan datum 2 ( dit geeft je de mogelijkheid om een rapport af te drukken van 1 datum of in jouw geval 1 week).
Nu nog in het rapport in de koptekst twee niet-afhankelijke tekstvakken maken. In het 1e tekstvak bij besturingselementbron: =[Forms]![Fm afdrukken]![Datum1]. Hetzelfde voor het 2e tekstvak alleen dan =[Forms]![Fm afdrukken]![Datum2]. (je verwijst dus naar de inhoud van de twee tekstvakken in het formulier Fm afdrukken).
Nu kun je boven de tekstvakken op het afdrukformulier (Fm afdrukken) een knop maken die het rapport opent.
Verfraaien kun je zowel het rapport als het formulier door wat labels er voor te plaatsen zodat men weet wat de gegevens inhouden. Dit lijkt wat omslachtig maar als je het 1x gedaan hebt werkt het perfect. Succes

Ik kom er toch niet helemaal uit....ik probeerde het in de eerste instantie met de oplossing van Alverpos (de meest eenvoudige) maar het lijkt me dat hij dan in de besturingselementbron een verwijzing moet hebben naar het datumveld en de beginweek.
Mijn parameter vraag is als volgt:

>=[Beginweek] And <=[Eindweek] And [Beginweek] And [Eindweek]

Welke expressie moet ik dan aanmaken in mijn tekstvlak??

Je parametervraag kun je volgens mij inkorten tot: ">=[Beginweek] And <=[Eindweek]".

Maar even bij het begin, ben je nu op een formulier dingen aan het zetten of plaats je de parameters in de query zelf? Dit maakt namelijk een redelijk essentieel verschil bij het opbouwen van e.e.a.

Plaats ander de opgebouwde SQL query eens. Aan de hand daarvan kunnen we mischien het probleem oplossen.

Grtz,

Het ging erom dat ik de waarden die ik opgaf bij de parameter (uit een query) getoond kreeg als tekstvlak in een rapport.

Maar ik ben er helemaal uit, hij werkt inmiddels!
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan