Rar file geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pzero1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem. Een rar file die ik een paar dagen geleden gedownload heb krijg ik niet geopend. Winace blijft voortdurend in de analyse mode en de inhoud is niet zichtbaar. Als ik de rar file probeer te kopieren naar een andere plek krijg ik een melding dat de file in gebruik is door een andere toepassing (uiteraard heb ik winace afgesloten). Ik kan de eigenschappen niet wijzigen. Hoe kan ik er achter komen welke toepassing gebruik maakt van deze file?

Patrick

is het niet gewoon een beveiligd bestand? Dan heb je een wachtwoord nodig voordat je er iets mee kan

Ge moet winrar installeren voor het te kunnen openen.

Winace is een prima programma om ZIP, RAR, ACE en andere gecomprimeerde bestanden te openen. Als het bestand beveiligd zou zijn denk ik dat er om een password gevraagd zou worden.
Bovendien zou ik een beveiligde RAR file gewoon moeten kunnen kopieren (of verplaatsen) naar een andere locatie.

Mijn vraag blijft dus: Hoe kan ik er achter komen welke applicatie mijn file in gebruik houd?

Wellicht kan je in taakbeheer tabblad processen iets vinden.

Succes.

Ik ken zo geen programma die exact jouw vraag kan oplossen.
Mar wel een tip mijnerzijds:
Waarom download je niet WinRar (een trialversie is beschikbaar).
Hiermee moet je hem kunnen openen.

Mocht Windows toch weer aangeven dat het bestand in gebruik is, herstart je PC dan eens. In principe kan het bestand daarna niet in gebruik zijn.
Eventueel daarna (mocht hij toch weer in gebruik zijn) de PC opstarten in veilige modus en nogmaals proberen middels WinRar het bestand te openen.

Als laatste: het kan natuurlijk dat de RAR-file corrupt is. Probeer hem nogmaals te downloaden.

groet,
Dave.

Winace is een prima programma om ZIP, RAR, ACE en andere gecomprimeerde bestanden te openen. Als het bestand beveiligd zou zijn denk ik dat er om een password gevraagd zou worden.
Bovendien zou ik een beveiligde RAR file gewoon moeten kunnen kopieren (of verplaatsen) naar een andere locatie.

Mijn vraag blijft dus: Hoe kan ik er achter komen welke applicatie mijn file in gebruik houd?

Met welk prog heb je dit gedownd?
Is dat programma nog actief?
Verwijder anders dat prog en dan kan je die file wel verwijderen of kopieern.

Zelfs na een herstart van Windows is de file in gebruik. Mijn download programma is niet actief (Azureus). Ik zal de veilige startmodus van windows proberen. Kan ik pas vanavond testen.
Bedankt voor zover.

Joop, bedankt voor deze geweldige tip. Precies wat ik zoek.

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan