RaRa klopt dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eric1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Hallo allemaal,

Mijn provider is Multikabel en die heeft net de snelheid verhoogt van 12000 kbps naar 16000 kbps.
Als ik via Speedtest kijk komt ie tot 1050kBytes/sec
Ik heb een Wireless modem en lan kaart van Linksys WRT54G

Kunt iemand mij vertellen of de verbinding niet te traag is of dat mijn lan kaart al op zijn max zit.

Mvg,
Eric

hoe snel was het eerst met speedtest
En hoever woon je van de centrale af? en gebruik je draadloos internet?
Die 2 dingen beinvloeden je snelheid

hoe snel was het eerst met speedtest
En hoever woon je van de centrale af? en gebruik je draadloos internet?
Die 2 dingen beinvloeden je snelheid

Hoever woon je van de centrale af?:o

Multikabel is internet via de kabel hoor, geen ADSL!

je moet modem en eventueel de router resetten,heb je mail van gehad
en speedtest moet je paar keer doen en dan werkt het wel
resetten dus gewoon minuut de stroom eraf halen
of je hebt een netwerkkaartje of weet ik wat dat tot 10mbit gaat

Laatst bewerkt:
De kaart is Linksys Wireless-G PCI Adapter, WMP54G
Wireless-G (802.11g) connectivity for your desktop PC
Incredible data rates up to 54Mbps in the 2.4GHz radio band
Also interoperates with Wireless-B (802.11b) networks at 11Mbps

Mvg,
Eric

inderdaad wat er al gezegd is, 16000kbps is theoretisch.

met speedtest bedoel je zeker speedtest.nl. het is heel vaak dat die een veel lagere snelheid aangeeft dan werkelijk het geval is. speedtest.nl is zeer belabberd vind ik.
ik heb in mijn studentenhuis 100Mbit glasvezel internet en haal met downloaden 11MegaByte per seconde :love:. maar speedtest geeft amper 4000kBps aan.:evil:
ik test m'n downloadssnelheid wel eens dmv het downloaden van een 100MB.bin bestand.
bijv. hier

Goedemorgen Soepla,

Heb de test gedaan en kom op 980kb/sec

Zou het kunnen zijn dat mijn router draadloos niet sneller gaat?
Heb 1 pc met draad aangesloten en die haalt de snelheid wel maar de draadloze verbinging niet.

Mvg,
Eric

Alle firewalls uit?

Heel duidelijk: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/provider_kiezen/2

TCP/IP overhead

De werkelijke snelheid van een internetverbinding zal lager liggen dan het aantal kilobits gedeeld door 8. Dat komt niet door misleiding van de provider, maar door de werking van het TCP/IP protocol. Bij TCP/IP zit een mechanisme ingebouwd dat controleert of informatie ook op de plek van bestemming is aangekomen en of de informatie onderweg niet 'corrupt' is geworden. Om dit te controleren worden er naast het werkelijke bestand dat je wilt downloaden (bijvoorbeeld deze webpagina) ook nog constant informatiepakketjes meegezonden die controleren of en hoe onderdelen van het bestand zijn aangekomen.

Je begrijpt dat deze 'controlepakketjes' ook een gedeelte van de bandbreedte gebruiken. Daarom downloadt je met een ADSL verbinding van 64 kilobyte per seconde downstream, wellicht maar met 59 of 60 kilobyte per seconde. 4 of 5 kilobyte wordt gebruikt door het controlepakketjes van het TCP/IP protocol. De hiervoor genoemde 4 of 5 kilobyte/s worden ook wel "TCP/IP overhead" genoemd. In werkelijkheid downloadt je dus wel met 64 kilobyte/s, maar een klein deel is overhead en dat ziet je niet terug in de downloadsnelheid van het bestand dat je wilt downloaden. Dit principe geldt zowel voor downloaden als voor uploaden. Een veilige methode voor het uitrekenen van de werkelijke snelheid van de verbinding is het aantal kilobits door 9 of zelfs door 10 te delen in plaats van door 8.
Toelichting bij de snelste abonnementen

De snelst mogelijke downloadsnelheid voor ADSL is 8192 kilobits/s. Dat komt overeen met 1024 kilobyte/s = 1 megabyte per seconde. De hoogste uploadsnelheid is 1024 kilobits per seconde, wat overeenkomt met 1024/8 = 128 kilobyte/s.

Let op! De werkelijk gehaalde snelheden bij deze supersnelle verbindingen hangt af van de lengte van de verbinding tussen je en de telefooncentrale en de kwaliteit van de koperdraad van deze verbinding. Vaak garanderen providers daarom niet de maximale snelheid bij deze supersnelle verbindingen. Meestal wordt bij 8192 kbits/s download slechts 2048 kbits/s gegarandeerd. Bij 1024 kbits/s upload wordt vaak 512 kbits/s gegarandeerd.

Beste Lokolo,

Bedankt voor je uitleg, we hebben geen ADSL maar kabel.

Er is volgens de text geen verschil tussen draadloos en bekabeled.
Het verschil heb ik n.l. wel, met draad geeft ie de juiste aan maar draadloos is het veel minder.

Mvg,
Eric

ik lig nu met multikabel (ziggo) in de klins ,over de snelheid
is erg laag de laatste week ,maar ze geven het niet toe]
komen elke keer met een rot smoes ,van je moet resetten en dan weer wat anders
maar het ligt aan multikabel,ik heb veel kennissen met de zelfde klacht dus
ik adviseer je om ook te mailen hoe slecht het is
hoe meer mails hoe beter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan