Rara tekens buroblad/programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicko

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
HAllo,

Ik starte net mijn PC op en zag overal rare tekens (zie plaatje)

Wie weet hoe ik dit kan weghalen?

gr,

Steven

Bijlagen

• RAAR.JPG
    RAAR.JPG
    67,3 KB · Weergaven: 50
Da's
óf een tijdelijk bugje -> heb je al een keer opnieuw opgestart?
óf een akelijg virus,
óf je hebt letterypes verwijderd?

Ik heb hem net (na het deinstaleren van software dat ik er gister op gezet heb) opnieuw opgestart, maar geen verschil
Ik keek in confugiratie onder fonts en daar staan lettertype's.

Waar en wat kan ik doen?:(

Na het typen van vorig bericht zag ik dat alles weer netjes stond bij mijn documenten?:confused:, maar de rest nog niet.

Die tekens zie ik op mijn buroblad en in explorer staat alles dikgedrukt met een ander lettertype?

De lettertypen staan niet goed.
Klik eens rechts op je bureaublad en kies eigenschappen.
Kies voor tabblad 'Vormgeving' en daar voor knop geavanceerd.
Vervolgens kies je uit het 'drop-down' lijstje onder het kopje 'Item' voor 'Pictogram.
Daar kies je als lettertype bijvoorbeeld lettertype 'Tahoma' - als ik het goed heb is dat het standaard lettertype voor pictogrammen.

Daar moet je overigens ook even naar de andere items kijken, want ik zie bijvoorbeeld ook dat je knop 'Start' een afwijkend lettertype heeft. Je moet dan even experimenteren met de verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld het lettertype van het item 'Menu' zal bij jou ook verkeerd staan.

Overigens vraag ik me af hoe dit gekomen is. Kun je je herinneren wat je ingesteld hebt vlak voor deze situatie ontstond? Zijn er misschien lettertypes gewist of iets dergelijks?

Veel succes om je bureaublad en andere items weer leesbaar te krijgen.

Uitgevoerd, alles stond goed, maar heb een andere lettertype gebruikt en "applyed" en daarna weer op Tahoma gezet en nu is alles weer normaal.

Hoe dit alles is gekomen is voor mij een raadsel, ik denk doordat ik gisteren wat software geinstaleerd heb die niet lekker draaid/het doet?

BEDANKT voor de snelle reacties:thumb:

:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

gr,

Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan