rare beeldscherm weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Beste mensen,

Mijn laptop (een sony vaio VGN-FZ21Z) functioneert niet meer naar behoren. Het scherm wordt onleesbaar en kleuren en pixels worden door elkaar gehutseld. Bekijk hiervoor de 5 toegevoegde afbeeldingen. Het ligt niet aan een software probleem, aangezien het in het opstart (dualboot menu) ook al voorkomt. Eveneens bij het Vaio logo.
Weet iemand waar het aan ligt? Interne ram? Harddisk of videocard?
Bij voorbaat dank, dan weet ik wat ik kan vervangen.

groet, leonard

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    46,8 KB · Weergaven: 69
  • 2.JPG
    2.JPG
    54,1 KB · Weergaven: 62
  • 3.jpg
    3.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 63
  • 5.jpg
    5.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 63
  • 6.JPG
    6.JPG
    63,6 KB · Weergaven: 56
Lijkt op een kapotte grafischekaart. Kun je een externe monitor aansluiten om te kijken of je daar hetzelfde beeld krijgt?

Weet bijna wel zeker dat het de grafische kaart is.
Je ziet ook bij de 3e foto dat er een ballon is met dat de instellingen zijn veranderd. Dit is meestal door een kappote grafische kaart.
Als je nog garantie heb even zal ik even bellen ;)

Tnx crash en corretje123,
Ik heb geprobeerd via HDMI een extern scherm aan te sluiten maar dat is niet gelukt.
Het scherm blijft zwart, in windows zie ik ook maar 1 scherm, blijkbaar detecteert de laptop de tv (nu) niet (meer). Hij laat ook maar 256 kleuren zien, en het is lastig klikken als je bijna niets ziet.
Ik heb zo geen 2e grafische kaart liggen, dus ik ga maar eens terug naar de winkel denk ik.
Bedankt, ik red me dan wel weer even... :(

Succes bij de winkel :thumb: Ik hoop dat ze het plaatselijk kunnen repareren en dat je hem niet naar de fabriek moet sturen

Ik had gelukkig nog garantie. Heb hem bij de media markt gekocht, hij wordt daar wel naar de fabrikant gestuurd. Het scheelt dat het vakantie is, kan nu wel 3/4 weken zonder laptop.. Kost gelukkig niets :thumb:

Gelukkig dat ze je zo goed hebben geholpen ;)
Kunnen sommige winkels nog een goed voorbeeld bij nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan