rare bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter saidd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

saidd

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
ik keek een keer bij msconfig, tabblad opstarten, en ik zag 2 items die er vreemd uitzien. ik heb ze uitgeschakeld, maar de volgende keer zijn ze weer ingeschakeld. het gaat om de volgende twee: zpppwrekaj en piuoodkqnph. op google kon ik er niks over vinden. ik vraag me af of dit virussen zijn. :confused:

alvast bedankt

ps ik heb windows xp professional.

Verwijder eerst de registerwaarden bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en/of HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, daarna kan je nog even de map C:\Windows\pss weggooien.
Als je niet weet hoe je je register opent: start > uitvoeren > regedt32
Komen ze dan nog terug?

ik keek een keer bij msconfig, tabblad opstarten, en ik zag 2 items die er vreemd uitzien. ik heb ze uitgeschakeld, maar de volgende keer zijn ze weer ingeschakeld. het gaat om de volgende twee: zpppwrekaj en piuoodkqnph. op google kon ik er niks over vinden. ik vraag me af of dit virussen zijn. :confused:

alvast bedankt

ps ik heb windows xp professional.

Welke mappen staan deze bestanden?
Heb je last van popups/trage PC/etc? Klinkt als random bestandsnamen en die worden niet zomaar aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit maar als men praat over een resolutie van 8MS weet ik alweer genoeg :-). Ook bij klachten zal het toestel altijd opgestuurd moeten worden.

??? foute of boute uitspraak?:D:p

de twee bestanden zijn nu weg. dank u:thumb:

de twee bestanden zijn nu weg. dank u:thumb:

alhoewel, als ik hijackthis laat scannen kom ik dit tegen:
O23 - Service: Print Spooler Service (feulxiy2) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\zpppwrekaj.exe (file missing)
als ik hem "fix" komt het toch weer terug.
en als ik kaspersky laat scannen vindt ie telkens een worm(?) namelijk deze: "virus Email-Worm.win32.Agent.ck" hij zit in System Volume Information

wat moet ik doen?? :(

en als ik kaspersky laat scannen vindt ie telkens een worm(?) namelijk deze: "virus Email-Worm.win32.Agent.ck" hij zit in System Volume Information

wat moet ik doen?? :(
Dat kan geen kwaad.
Als je hem wilt verwijderen verwijder je het beste even je systeemherstelpunten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan