Rare flitsende strepen op rechterscherm, pc hangt naar mate strepen meer voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Llama

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2010
Ik heb een HD5770 (dual screen) in mijn pc, na een tijdje werken beginnen als ik bijvoorbeeld een grote webpagina bekijk en ik ga scrollen dan komen er flitsende strepen op mijn rechterscherm. Deze flitsende strepen komen ook gewoon voor als ik iets anders doe (maar extreem als ik scroll), naar mate de strepen meer worden en steeds vaker te voorschijn komen gaat mijn pc hangen en hoor je een trrrrrrr geluid uit de speakers komen. Te hoge temperatuur lijkt me sterk, pc wordt max 50* en graka max 55*.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Aan de symptomen te horen zou ik gokken op kapotte/overhitte memory op de grafische kaart. Eventueel kan het ook de north bridge van je moederbord zijn.

Indien je north bridge een actieve koeler heeft kun je controleren of de fan nog steeds draait. Veel MB's laten ook toe in de BIOS de northbridge temp te bekijken.

Indien je de GPU verdenkt zijn er programmatjes om die te stressen. Indien het probleem veel sneller naar voren komt met die methode zou ik toch aan je kaart denken.

Naja, ik heb deze videokaart (HD5770) pas een paar weken, en ik had het probleem voorheen ook al, alleen toen zonder die flitsende strepen, maar uiteindelijk toch hetzelfde effect.De northbridge heeft geen actieve koeler. Het gaat hier om een Foxconn G31MX-K. GPU heb ik ook al gestresst met prime95 gaat opzich wel goed.

Laatst bewerkt:
ik wist niet dat je de gpu kon stresse met prime95...
dat is tog alleen voor de cpu bedoelt??

ow. dan heb ik hem schijnbaar niet gestresst. Maar heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? voor meer hulp zijn hier de complete specs

Intel Q8200
Foxconn G31MX-K
2X LG brander
1x 500gb samsung
1x 1000gb samsung
600watt OCZ modxstream
Sapphire radeon hd5770
4gb kingston ddr2

uberhaupt stress testen als je weet dat je gpu het niet goed doet lijkt mij geen slim idee
dan kan hij nog erger beschadigd raken
heb je geen garantie?
ik denk dat je gpu DOA is en dat je hem mag terug sturen...

Ik kan mij niet herrineren dat de videokaart dit al eerder deed. Toen ik hem net had deed hij dit nog. Er zit nog garantie op.

Probleem opgelost, ATI Overdrive uitgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan