• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rare formule. Snap niet wat deze doet.

bartvt78

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2017
Beste forumleden,

Ik gebruik een sjabloon dat ik van een community heb gekregen. Echter zit er volgens mij iets fout in één van de formules. In de cellen R8 en naar beneden. Daar staat in de formule "performance", en naar een cel met een tekst, geen getal. Kan iemand mij hiervoor wat meer uitleg geven? Werkt deze formule? Of wat moet er veranderd worden?

Bijlagen

De ingevulde getallen zijn fictief. Dit is geen actuele data. Gewoon als voorbeeld....

Als er geen bedrag in P8 staat blijft R8 leeg, staat er wel een bedrag dan wordt dat gedeeld door het getal dat op het werkblad Performance staat in cel B7. Dus 157,50 / 100 = 1,58 (afgerond).
Lijkt mij niets mis mee.

In cel B7 op het tabblad performance (Performance!$B$7) staat gewoon een getal.

Ah, nu snap ik het. Die verwijst naar een ander tabblad. Ik was in tabblad trades aan het kijken, en daar is B7 dus geen getal, maar een tekst. Dat heb ik even helemaal verkeerd gelezen. Hartelijk dank. Prettig weekend.

Aangaande de file heb ik nog een vraag. Het betreft de grafieken. In cel N7 en cel N62 van het tabblad Performance zit een dropdown menu voor de maanden te selecteren. Ik heb er al wat aan het proberen geweest, maar het lukt me niet wat ik nodig heb. De cel N7 verwijst naar de grafieken in het tabblad Sheet 1 vanaf cel AN55. Maar de link werkt niet meer. Als je een maand kiest in cel N7 komt de grafiek niet meer mee. Enkel voor de maand Juni is data ingevuld met fictieve getallen. Maar de grafiek blijft op Februari 2025 staan. Dit is geen gewone grafiek, dat heb ik al geprobeerd, maar het is een link naar een grafiek op een andere sheet. Tweede probleem: In de cel N62 is zo een andere dropdown. Deze verwijst naar grafieken op sheet 1 vanaf cel AN2. Hier zie je dat die datums voor Juni op elkaar gepakt zitten. Ik kan de grafiek in Sheet 1 aanpassen voor bv Juni dat die datums goed zichtbaar zijn, maar die link naar Performance komt niet mee. Ofwel als je de grafiek origineel laat staan komt die grafiek wel goed op het tabblad performance, maar als ik die grafiek verleng, dan staat maar een deel van die grafiek op het tabblad performance. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Ik zou moeten weten hoe dit is opgebouwd, zodat ik nog wat kan fine tunen. Maar mijn kennis is niet groot genoeg. Het is geen gewone grafiek in het tabblad performance, maar wat ik vermoed is het gelinkt aan de grafieken in het tabblad Sheet1, en dat snap ik niet.
Als disclaimer: Dit is een file die me gegeven is in een groep. Dus ik ben zeker niet de maker van de file, maar ik mag hem wel gebruiken. En de data is overal als random cijfers gezet, dit zijn geen actuele data.

Bijlagen

Hey AHulpje, die geven de file, maar geven geen uitleg of support op deze file. Ze leveren de file as is, maar ik wil het wat duidelijker hebben....

Terug
Bovenaan Onderaan