• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rare fout in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

geerdmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Ik heb een urenregistratiesheet gemaakt. Medewerkers vullen hun uren in. In de registratie zit een controle: contract uren moeten overeenkomen met de bestede uren. Nu gaat er met die controle iets mis. (zie bijlage) bij bepaalde getallen telt hij niet goed op.
kolom V telt de paarse kolommen ophaalt daar de groene, gele en oranje vanaf. Als dat 0 is, dan een V, anders een X

Iemand een idee wat dat kan zijn?

graag jullie reactie

Bijlagen

Als je er een Afronden functie omheen zet, doet-ie het wel goed. Misschien zit er ergens ver achter de komma nog een foutje... Bij mij geeft hij hem goed bij afronden op 14 cijfers.

Michel

Laatst bewerkt:
Het is wel heel vreemd. iemand die uitleg kan geven hoe excel het berekent, waardoor het mis gaat?

Hallo je kan toch ook de som van D1:U1 vergelijken met de som van B1:C1 dan heb je volgens mij geen probleem.
In het tweede bestandje heb ik de vergelijking B1:C1 en D1:U1 gedaan ook heb ik de ALS(B1="";"";........ gebruikt omdat anders bij het doortrekken al een waarde komt te staan .
Zie alles in het tweede bestandje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan