Rare fouten icm Harderschijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Hallo!
Mijn pc wou pas niet meer opstarten:|
kreeg elke keer het wacht - streepje dat knippert.
Dit gaat zo langer dan half uur door!
Dus ik wou windows opnieuw instaleren:(
dus ik probeerde eerst vista aangezien die eerder ook niet wou instaleren dacht ik mischien nu wel!
(zie m`n andere toppic daarover)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=323323

Mgoed zelfde fout als eerder!
Dus ik dacht maar weer compleet formateren en XP proberen!
noppes als ik CD ook maar in computer doe en op toets druk krijg ik hardware configuratie word gecontroleerd is normaal,, normaal word je dan door gestuurt naar scherm van bestanden laden,,
Maar ik hou daar echter zwart scherm:(
Dus ik heb in BIOS m`n primary HDD(normaal sata) op m`n andere schijf gezet!(IDE)
en toen proberen vista te instaleren,, dus bootsector op m`n IDE schijf dus m`n andere en Windows dus wel gewoon op m`n SATA

Hier mee kreeg ik alsnog Black screen
dus probeerde XP te instaleren, Krijg ik Disk Read error:| zal wel met MBR te maken hebben. maar die schijf kon ik niet formateren IVM belangrijke gegevens!
dus heb die andere schijf maar weer als Primary gezet,, Maar toen ik m`n computer restarten kreeg ik dit, en hier wou die niet verder!!!
http://www.plaatjesupload.nl/img30/1195132832-950.jpg

Als ik Mijn IDE hardeschijf eruit haalt doet die het wel!
Hou ik alleen de IDE schijf erin doet die het ook niet!

Heb ik helemaal geen HDD erin dan wil die wel XP setup opstarten!

Maar wat nog gekker is dat ik wel LINUX kan instaleren
Ik draai nu op linux maar zou graag ivm programa`s terug naar Windows willen gaan!
kdenk dat ik straks Microsoft Support maar eens ga bellen:|
aangezien het blijkbaar alleen met microsoft producten is,,

en dan m`n andere hdd,, wat kan ik daar mee doen? ik heb geen andere pc waar ik die hdd in kan testen:|

heb hem ook al via Slave geprobeert maar werkt ook niet (staat normaal Master)

Groetjes! hopenlijk weten jullie iets

//Edit:

Microsoft bellen wil dus ook niet :| aangezien ik windows XP professional heb en daar hebben ze dus blijkbaar geen ondersteuning voor
want krijg deze melding

Kosteloze ondersteuning van Microsoft is niet beschikbaar.
De product-ID geeft aan dat dit product mogelijk wordt ondersteund door uw computerfabrikant. Neem contact op met uw computerfabrikant voor ondersteuning of selecteer een andere ondersteuningsoptie hieronder.

aangezien ik de comp zelf gebouwd heb:|
hebben jullie een gratis microsoft Support tel nummer?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb alles nu opgelost met XP
was kwestie van beschadigde partitie tabellen door linux,, heb hersteld met Parted magic van het linux distribution:P

nu alleen nog het probleem van hdd?

Als ik m`n hdd in m`n computer heb wil die niet opstarten en blijft die haken bij plek,, zie prnt screen
dus kom ook niet eens in bios

Ik heb dit laatste ook opgelost

ik heb in bios de IDE slot op Not installed gezet daardoor wil die wel gewoon doorstarten en ziet windows de schijf wel:|

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan