Rare foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
ohh oke bennie. Ik kwam in de war omdat er wisselbestand stond en nergens swapgeheugen, maar ik zal het proberen. Bedankt

Hallo

Ik had de laptop zo ingesteld dat hij niet automatisch moest opniuew starten. En ik kreeg het blauwe scherm weer tijdens het spelen en heb het overgeschreven. Hierbij dus de tekts.

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de PC opnieuw starten.
Asl het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit,
wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie,
vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele bios-update. Schakel bios-geheugen zoals caching of shadowing uit
Als u de veilige odus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de PC opnieuw op.
Druk vervolgens op F8 om geavanceerde staropties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie ( mogelijk in het engels)

*** STOP: 0x0000008E (0XC0000005, 0XBFA323E9, 0XA94FA634, 0X00000000)

*** ATI3D1AG.dll - Adress BFA323E9 base at BF9EE000, Datestamp 3D361D89

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

Ik hoop dat jullie hier verder mee komen..

Groeten

Heb je het wisselbestand nog aangepast? ATI3D1AG.dll is een bestand van je videokaart. Heb je daarvan de laatste drivers? Lees ook deze thread.

Groetjes,
Bennie

hallo

Bennie ik hed die swapgeheugen aangepast maar dat werkte helaas niet. Ik denk dat ik met die thread die je me gaf wel het probleem misschien kan oplossen, maar mijn engels is niet al te best :o en rond stap 5 begin ik het niet meer te snappen. Zou je het misschien :rolleyes: een beetje duidelijker voor me kunnen maken?? Ik zou het heel erg fijn vinden.

Groeten

Heb je de Catalyst-drivers gedownload?

1) Start op in veilige modus.
2) In apparaatbeheer verwijder je je beeldschermadapter. (adapter selecteren; Rechter-muisklik, installatie ongedaan maken).
3) Klik op "nee" als er gevraagd wordt om opnieuw op te starten.
4) Kijk in configuratiescherm\software naar drivers\software van je beeldscherm en verwijder het.
5) Start wederom opnieuw op in veilige modus.
6) Negeer de boodschap van Windows als het de beeldscherm-adapter wil installeren. Klik op "Annuleren".
7) Ga naar de map waar je je ATI-driver hebt gedownload en installeer de driver (klik op *.exe-bestand). Negeer Windowsboodschap over Windows-logo, etc.
8) Start opnieuw op in normale modus. Ga naar beeldscherm in het configuratiescherm en stel je beeldscherm in op 32BITS kwaliteit en 1024x768.
9) Typ in start\uitvoeren: DXDiag [geef enter], en doe de tests.

Beetje duidelijker zo?

Groetjes,
Bennie

jah bennie heel erg bedankt. Ik moet dus de laatste versie downloaden? En nog ee vraag: Als het mis gaat is er dan een mogelijkheid om weer terug te keren naar de oude versie?

Groeten

Maak, voordat je de nieuwe drivers installeert, handmatig een herstelpunt aan. (Start\Help en ondersteuning). Mocht het dan fout gaan, kan je terugvallen op dat herstelpunt.

Groetjes,
Bennie

Bennie ik heb de laatste en de één na laatste versie van de driver gedownload. Ik heb de stappen gevolgd. Ik heb de installatie van de beeldschermadapter ongedaan gemaakt in de veilige modus. Vervolgens opnieuw gestart in de veilige modus. Toen kreeg ik een melding dat de installie was voltooid :confused: wat ik niet snapte. Daarna opende ik het .exe file en toen begon hij met het voorbereiden van de installatie. Maar voordat hij aan de installatie begon kreeg ik een foutmelding dat de videokaart niet is gevonde. Dan Moet ik op OK drukken en dan krijg ik nog een melding: Dat ik het eerst met de VGA moet configureren en dan druk ik op OK en dan houd het daar op.

Ik snap er echt werkelijk nix meer van

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan