rare foutmelding ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

element999

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Hallo ik krijg een foumelding namelijk :

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING on line 156

de regels die de fout veroorzaken zijn:

<?
if($_GET['vraag'] == "nieuw") {
print <<<ENDHTML
<br>

nu probeer ik erachter te komen wat er mis is maar ik kom er niet uit ?
hebben jullie enig idee ?

alvast bedankt voor het meedenken..

met vriendelijke groet

Element999

Het zal wel aan ENDHTML liggen. ENDHTML kun je (naar mijn mening) beter niet gebruiken, dit ziet er niet erg netjes uit en is bovendien lastig te scripten. Je kunt beter gewoon echo of print gebruiken.

jeroendenoot zei:
Het zal wel aan ENDHTML liggen. ENDHTML kun je (naar mijn mening) beter niet gebruiken, dit ziet er niet erg netjes uit en is bovendien lastig te scripten. Je kunt beter gewoon echo of print gebruiken.

hoi dank je voor je reactie ?

hoe zou jij dit dan noteren ? sorry mijn php kennis is nog niet echt denderend (ben nog lerende)

alvast vriendelijk bedankt !!

groeten

Element999

Misschien kun je dan beter even een "beginnen-met-PHP" tutorial volgen. Die zijn er honderden op het internet. De een beter dan de andere. Een voorbeeld van eentje die hier op Helpmij.nl staat: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=111032
Deze is al wat uitgebreider: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=54

Maar even een voorbeeld van wat er in jouw geval niet goed ging:
Je hebt bijvoorbeeld dit stukje code:
PHP:
print <<<ENDHTML
Dit is HTML en een PHP-variabele doe je zo: {$variabele} Dit ziet er niet erg netjes uit.
ENDHTML;
Dat zou je moeten veranderen in dit:
PHP:
print 'Dit is HTML en een PHP-variabele doe je zo: ' . $variabele . ' Dit ziet er erg netjes uit.';

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en anders misschien na het volgen van een tutorial.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan