Rare foutmeldingen WMP en Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterdenHaring

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2004
Ik heb al 3 crashes gehad sinds ik in maart overstapte naar Windows XP. Ineens blijft het ding dan hangen in de groene balkjes bij het opstarten. Avast vond steeds geen virus. Ik weet niet wat ik nog meer moet doen dan Systeem Herstel in Veilige Modus. Niks hielp behalve een opnieuw XP installeren van schijf. Daarna kreeg ik weer bizarre foutmeldingen op gevarieerde onderdelen. Nu krijg ik het bericht in Windows Media Player dat ik geen geluidskaart zou hebben. Ik kan niets meer afspelen noch branden. Ook Start.exe lukt niet vanaf een van mijn CDRom-schijven. Ik probeer mijn Outlook Express-berichten te importeren vanaf mijn Back Up op D: maar nu herkent het systeem dat .dbx file ineens niet meer. Ik kreeg de melding: "Wilt u op het internet uitzoeken met welk programma deze databasis is gemaakt?" Dat wilde ik wel, maar ik kwam nergens, behalve in nog weer andere programma's die niet werkten op mijn PC. Kent iemand deze ellende? Met dank voor jullie aandacht en groet van Peter den Haring in Den Haag

is de xp versie die je gebruikt wel helemaal koosjer

legale versie

Ik heb gewoon een legale versie aangeschaft. Wat moet zo'n Java programma voor me doen?

en heb je er ook software opstaan bijv. antiviusprogramma die up to date is?
groet maikel

oke ik vraag het maar. heb je toen je alles opnieuw geinstalleerd had geen verbetering gehad (ook niet even)want zoooveel foutmeldingen is erg raar!

Laatst bewerkt:
Tuurlijk had ik even een week, of soms drie weken geen enkel probleem. Maar dan werkte ineens mijn muis niet meer bij het opstarten en moest ik opnieuw gaan opstarten. Dan werkte de muis dus weer gewoon. Zo waren er dan steeds meer niet goed werkende ergernissen. Die probeerde ik dan te ondervangen met Windows Onderhoud. Maar in XP kon ik dat niet goed vinden, dus zat ik te klooien in de nieuwe opzet van het Configuratiescherm.

ik zou als ik jouw was:
1-een online virusscan doen
2-dit even rustig doorlezen en doen wat daar staat grote kans dat het word veroorzaakt door spyware of een virus
online virusscan kun je hier doen

Laatst bewerkt:
Beste Maikel,
Okay, ik doe wat je voorstelt (hij is nu bezig met Tiscali) maar dat heb ik 10 dagen geleden ook gedaan met de scanner van Avast. Ik kan me niet voorstellen dat die nog troep doorlaat.
Mag ik je een andere vraag stellen over het uploaden van mijn website met FTP? Dat stond automatisch op mijn website bij hetnet afgestemd, maar ja herinstalleren stelt het programma in het Engels mij te moeilijke vragen over host en adres enzo. Heb jij daar verstand van toevallig? Dank en groet. Peter

Hallo Maikel,
50.000 files gescand en geen virus via House Call van Tiscali. En toen...? Handen in het haar, hoor. Groet van peter

Wil je even kijken of je ergens een hardwareconflict hebt? Kijk maar even of er ergens een geel vraagteken staat. Het kan zijn dat je nieuwe drivers moet downloaden. Windows XP is niet altijd helemaal compatibel met alle hardware.

oke peter dat virus kunnen we alvast uitsluiten.
heb je die andere link ook gelezen om alle spyware die mischien op je pc zit eraf te halen en een hijack this log gemaakt?

Je log-suggestie gaat me nog even boven de pet, maar ik het dat verhaal gekopieerd en ga dat met een slim vriendje in het weekend uitdokteren. Tot zover bedankt en goeie nacht. Peter

rEGISTRY MECHANIC heeft inderdaad allerlei problemen in mijn Deep Registery moeten oplossen. Dank voor die tip van Peter den Haring

Geplaatst door PeterdenHaring
Je log-suggestie gaat me nog even boven de pet, maar ik het dat verhaal gekopieerd en ga dat met een slim vriendje in het weekend uitdokteren. Tot zover bedankt en goeie nacht. Peter

Met een hijackThis logje bedoelt hij het volgende:
Laat allereerst je PC op Spyware/Adware/Malware en dergelijke troep scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Dan wordt je log geplaatst en zullen de experts er zo gauw mogelijk naar kijken.

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

:thumb:

Geplaatst door PeterdenHaring
rEGISTRY MECHANIC heeft inderdaad allerlei problemen in mijn Deep Registery moeten oplossen. Dank voor die tip van Peter den Haring
graag gedaan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan