rare gedragingen Maxtor externe USB HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronalddewaard

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Hallo,

Een tijdje terug heb ik een Maxtor harde schijf gekocht met een opslagcapaciteit van 500GB. Nou ben ik niet zo'n vervent computergebruiker dus ik heb me van te voren ook niet echt verdiept in de kwaliteiten van dit ding, maar tot nu toe werkt hij prima.
Toch is er iets wat volgens mij niet helemaal klopt. Elke keer als ik mn pc uitzet, moet ik eerst de HD afkoppelen op de o zo veilige Windows-manier (met dat externe hardware icoontje in het systeemvak). Doe ik dat niet dan zal Windows de schijf niet meer herkennen als ik de computer weer opstart. Hij merkt wel dat er iets is aangesloten maar hij geeft niet de juiste pictogram bij Deze Computer en als ik hem wil openen, wordt er gevraagd of ik de schijf eerst wil formatteren. Dit los ik dan op door de stuurprogramma's eraf te halen en de HD een tijdje af te koppelen en daarna weer aan te sluiten. Dan is alles weer normaal.
Maar mensen uit mij omgeving zeggen dat dit niet zo hoort. Je zou een externe harde schijf gewoon aangesloten moeten kunnen houden en Windows zou de schijf voor het uitzetten moeten afmelden, zeg maar. Dus mijn vraag is: Is dit normaal en zoniet, is er iets qua instellingen wat ik kan veranderen or is it just Maxtor?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ronald de Waard

Zelfde probleem

Hoi Ronald,

Ik heb precies hetzelfde probleem...heel irritant om maxtor eerst los te koppelen voor
het opstarten...

Heb jij al intussen een oplossing gevonden??

Ben benieuwd

groetjes Lyon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan