rare geluid..pc start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandelaars

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
ik heb een probleempje hiero!

wanneer ik mijn pc wil starten, hoor ik een lange beep en het herhaalt zich steeds, *normaal hoor je alleen een beep* en verder start ie wel, maar hij doet nix. de licht van de scherm (sratknop) is normaal groen, maar nu is het geel en gaat steeds aan en uit en je ziet nix op de scherm.

ik vind het raar.. gisteren doet ie het nog.
ik weet niet zoveel over pc's, daarom help me effe a.u.b!

jan

Zou een voedings probleem kunnen zijn als die niets doet maar kijk even op DEZE SITE voor de foutmelding van jou bioschip.

Haal het geheugen maar eens uit,even schoonblazen en weer terug in de gleuven zetten.

wat moet ik doen als het een voedings probleem is?

het beep geluid duurt ongeveer 1-2s en het herhaalt zich steeds.

PS: ik heb de geheugen net schoon gemaakt, maar hij doet het nog steeds niet..

verder start ie wel, maar hij doet nix.
Je zegt, verder start ie wel, betekent dat dat je nog wel in de BIOS kunt komen?
Dan zou je de BIOS op Default Settings, of Ultimate Default Settings kunnen zetten.

Als je ook niet in de BIOS kan komen, doe de PC dan uit, zet het schakelaartje achterop de kast ook op Uit (of 0) en haal de netspanning eraf.
Wip nu het batterijtje dat op je moederbord zit eraf. Gebruik een plastic voorwerp als je (voorzichtig) wat moet wrikken
Wacht een uurtje, zet de batterij weer terug, netspanning erop, schakelaartje achter op de kast Aan en dan de PC weer aanzetten.
Het is niet te zeggen of dit zal helpen, maar het is de moeite van het proberen waard.

wat moet ik doen als het een voedings probleem is?

het beep geluid duurt ongeveer 1-2s en het herhaalt zich steeds.

PS: ik heb de geheugen net schoon gemaakt, maar hij doet het nog steeds niet..

Nieuwe voeding proberen, of even een andere voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan