Rare geluiden na branden CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
373
Hoi Helpers,

Ff een vraagje: als ik muziek rip van een muziek-CD, kan ik die prima afspelen op mijn PC. Echter, nadat ik deze brand op CD komt het geregeld voor dat ik rare geluiden hoor (blub blub of piepen). Ik neem aan dat dit een soort kopieerbeveiliging betreft om illegaal kopieren tegen te gaan. Echter het gaat puur om een kopie voor eigen gebruik waar niets illegaals aan is;) Weet iemand wat ik hieraan moet doen?
Greetz,
Joep
 
Is dit bij elke cd die je brand?
Dit is vreemd, ik doe dit zelf ook regelmatig om mijn cd's te beschermen. Alleen heb ik daar nooit last van.

Het kan ook aan je cd speler liggen, het lijkt me stug dat de bescherming op een cd er voor zorgt dat de gebrande exemplaren rare geluiden hebben. De bescherming (in mijn ogen) zit hem in het feit dat hij gewoon niet gaat kopiëren.

Groet
 
Het fenomeen doet zich namelijk uitsluitend voor bij CD's die voorzien zijn van een kopieerbeveiliging. Rippen naar mp3-formaat is dan vaak geen probleem, totdat ik de kopie op cd zet: dan gaat het mis. Maar goed, ik heb de wijsheid in deze niet in pacht en als ik de enige ben op dit forum met dit probleem, kom ik vanzelf weer terug bij jouw opmerking :)
Greetz
Joep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan