Rare geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Limperman

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
bij het opstarten van mijn computer zijn er rare geluiden aanwezig, ze hebben mij vroeger gezegd als je van te weinig ram geheugen beschikt dat uw computer dan uw harde schijf gebruikt als ram geheugen gebruikt en dat die dan heel snelt draait en vaak rare geluiden maakt? kan dit het zijn of is dat maar en sprookje??
ik heb een maand geleden mijn schijf gedefragmenteert en dan waren er geen "rare" geluiden meer voor enkele dagen maar erna waren ze er terug, ik heb dan mijn schijf nog is gedefragmenteerd en nu was het probleem niet opgelost.. weet iemand wat het probleem kan zijn dit is echt vermoeiend !!!

Je computer maakt geen RAMgeheugen op je harde schijf aan.
Er zal eventueel wel een groter beslag op het wisselbestand gelegd kunnen worden, maar dit verklaart niet dat je computer rare geluiden maakt.

Wanneer maakt hij rare geluiden en wat voor geluiden moeten we ons voorstellen.
Tenslotte is een computer die een prachtig formule 1 geluid produceert ook een rare computer. ;) :)

Schroef je kast eens open en luister waar de rare geluiden vandaan komen. Er zijn natuurlijk meer zaken die geluid kunnen maken.

Een harde schijf mag wel heel licht "ratelen" als er schijfactiviteit is, maar als je harde schijf andere geluiden gaat maken is het niet goed.

het zijn "zoem" geluiden, niets normaals eigenlijk, het gebeurt alleen maar bij het opstarten, de geluiden komen van een schijf waar een kleine "blaser" is geplaats, kweet ook niet welke schijf het juist is :s,
sorry ik ben niet zo goed in hardware

Even aannemend dat je met de blazer een ventilator bedoelt, dan kan het zijn dat er wat vuil in de ventilator is gekomen en dat dat het geluid veroorzaakt.

Geplaatst door Limperman
het zijn "zoem" geluiden, niets normaals eigenlijk, het gebeurt alleen maar bij het opstarten, de geluiden komen van een schijf waar een kleine "blaser" is geplaats, kweet ook niet welke schijf het juist is :s,
sorry ik ben niet zo goed in hardware
Ik begrijp niet wat je bedoelt, maar misschien iemand anders?

ik bedoel dus ventilator ja, ik zal het proberen kuisen , maar ik denk het niet want.. waarom dan alleen bij het opstarten?

ik bedoel dus ventilator ja, ik zal het proberen kuisen , maar ik denk het niet want.. waarom dan alleen bij het opstarten? --

Kan zijn dat wanneer de ventilator warm wordt hij soepeler gaat lopen en dat daarom het geluid verdwijnt.
Kan toch heel weinig vuil zijn, maar bijv. ook dat hij niet meer soepel loopt.

op werk staat een ibm P4 1800 en tijdens het opstarten gaat de ventilator snel en luid draaien, al van in den beginne, verder werkt ie perfect ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan