Rare golfjes door beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaak93

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Hallo, Ik heb sinds een half uur geleden rare golfjes door mijn scherm staan. Soms blijft de pc zelfs hangen en moet ik hem opnieuw opstarten. De golfjes komen dan gewoon weer terug. De eerste keer waren ze verdwenen toen ik resette, maar nu komen ze zelfs voordat windows werkenlijk start al door mijn beeld... Heeft iemand een idee hoe dit kan? en hoe ik dit oplos? Mijn resolutie is opeens ook al veranderd...

En ik heb net een screenshot gemaakt, maar die word op een andere pc normaal zonder golfjes weergegeven... Is dan mijn videokaart kapot? of ligt dit aan een virus? of eeft dit andere oorzaken?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Herkenbaar probleem. Kabel dat naar je computer loopt is kapot. Je moet die vervangen.

Die probleem gebeurde 2x bij mij. Dus een VGA kabel gekocht. En het probleem wat heel snel opgelost.

Een kabel kun je halen bij de computer handelaar, MediaMarkt. Of andere pc zaken.
Je zegt al: "En ik heb net een screenshot gemaakt, maar die word op een andere pc normaal zonder golfjes weergegeven" Jep, dat komt door je monitor, de kabel dier er naar loopt. Dus ik weet het wel zeker ;P

Suc6!!

Laatst bewerkt:
Hallo

"mijn scherm" en "mijn videokaart" zijn de enige hardware info die je geeft.

Deze symptomen , EN ervan uitgaande dat dit een al iets oudere p.c. is , EN dat de videokaart een aktieve koeling bezit , EN dat deze p.c. nog nooit zuiver is gemaakt ....

Maak deze p.c. eens zuiver/stofvrij .

Hoe je dit doet heb ik reeds verschillende malen hier uitgelegd.

Peter

Herkenbaar probleem. Kabel dat naar je computer loopt is kapot. Je moet die vervangen.

Die probleem gebeurde 2x bij mij. Dus een VGA kabel gekocht. En het probleem wat heel snel opgelost.

Een kabel kun je halen bij de computer handelaar, MediaMarkt. Of andere pc zaken.
Je zegt al: "En ik heb net een screenshot gemaakt, maar die word op een andere pc normaal zonder golfjes weergegeven" Jep, dat komt door je monitor, de kabel dier er naar loopt. Dus ik weet het wel zeker ;P

Suc6!!

Dit is denk ik niet het probleem aangezien ik nu de laptop op de monitor met zelfde kabel heb aangesloten en geeft perfect beeld....

Hallo

"mijn scherm" en "mijn videokaart" zijn de enige hardware info die je geeft.

Deze symptomen , EN ervan uitgaande dat dit een al iets oudere p.c. is , EN dat de videokaart een aktieve koeling bezit , EN dat deze p.c. nog nooit zuiver is gemaakt ....

Maak deze p.c. eens zuiver/stofvrij .

Hoe je dit doet heb ik reeds verschillende malen hier uitgelegd.

Peter

Srry, mijn hardware is:
Intel E6600 2,4 Ghz overclocked naar 3,00 Ghz
4 GB DDr2 geheugen
Asus P5B Plus moederbord
nVidia GeForce 8800 GT 512 mb
en de processor is gekoeld door een zalman nogwat :p??

Mischien heb je hier meer aan?

Maar ga hem nu zowieso even schoonmaken, bedankt!

Edit: Heb um net schoongemaakt, maar blijft nog steeds rare golfjes door mijn beeld weergeven.... Dus daar lag het niet aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan