Rare internet configuratie met Default gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse131

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo mede helpmij'ers,

Ik speel veel online op de PS3 en wordt er steeds uit gegooid, blijkt dit met een NAT type te maken te hebben waar ik op de router de poorten moet openzetten van de ps3.

Probleem is dat wij een modem hebben waar de internet lijn ingaat, daaruit gaat er een internet draad van het modem naar de router. Ik kan draadloos op het modem komen, maar als ik hier de poorten openzet doet ie nogsteeds niet. modem ip is net zoals bij heel veel mensen gewoon 192.168.1.*** .

Nu, wil ik op de router komen en ipconfig /all geeft mij het als standaard gateway 192.168.3.***. Als ik dit in mijn browser intik werkt dit niet.

Mijn vraag nu dus hoe ik op mijn router kom. Modem is van Linksys en router is van IT bedrijf (Bedrijf van collega van mn pa).

tnx ;)

Log eens in op je eigen router, en kijk welke WAN/Internet ip-instellingen nu actief zijn (zal we ergens bij Status o.i.d. staan).
Staat daar een 192.168.3.x ip-adres genoemd, dan is het apparaat dat ervóór staat (dus van dat IT-bedrijf) óók een router.

Je zult dan dus zowel in de IT-bedrijf's router portforwarding moeten instellen (namelijk naar dat 192.168.3.x ip-adres van de Internet kant van jouw router, zie eerste paragraaf) én op jouw router naar het ip-adres dat de PS3 heeft (dus een 192.168.1.x ip-adres).

Tijs.

Bij status pagina staat iets met 213.***.***.***. En nog iets met dat. Werkt ook niet... Status pagina is de enige pagina waar ik een ip zie.

Ok, dan lijkt het erop dat de router een 'eigen' ip-adres heeft gekregen van de provider.
Wat geeft je gewone pc aan informatie als je daar ipconfig doet in een CMD venster? Dus ip-adres, netwerkmasker en standaard gateway?
En welke router (merk + type) gebruik je?

Tijs.

Ik heb geen idee. ipconfig:

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.3.***
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.3.***

Geen merk, geen type.. Zoals ik zei, van dat bedrijf hun zelf.

Er is niks geheims aan 192.168.x.x ip-adressen, want dat zijn private IP ranges.
Dus de volgende keer gewoon alles aangeven zónder *** erin.

Dus nog maar eens wat duidelijker informatie aan je vragen:
1. Nogmaals gewoon de juiste ip-gegevens opgeven van je pc (zie mijn vorige posting)
2. Welk ip-adres gebruik je om in te loggen op je router? Het 192.168.3.x ip-adres dat op je pc het ip-adres is van de standaardgateway?
3. Waar komen die 192.168.1.x ip-adressen voor? Als ik je setup goed begrijp is er namelijk een publiek ip-adres op de router aan de WAN/Internet kant (213.x.x.x) en een 192.168.3.x ip-adres aan de LAN kant
4. Welk ip-adres krijgt je PS3 als je die een automatisch ip-adres laat toekennen?

Tijs.

1.: IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.3.123
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.3.254

2. Ik kan niet op de router komen, alleen op het modem via 192.168.1.1 .
3. 192.168.1 komt van het modem. En klopt ja.
4. 192.168.3.126

a. "De modem" in punt 2. van je posting, is dat de modem/router van het IT-bedrijf? Indien niet, welk apparaat is dat dán?
b. Ik zou vermoeden (je moet dan liefst wel bedraad zijn aangesloten op je eigen router) dat je met http://192.168.3.254 in je eigen router terecht zou moeten kunnen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan