Rare internet op enkel één laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hafid

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Dames en heren,

Heb pas mijn laptopje geformatteerd, maar er gaat volgens mij iets niet goed met de internet. De internet is traag terwijl 3 andere op hetzelfde DRAADLOZE netwerk wel normaal internet hebben.

Speedtest.net:
Ping 542 ms
Download 12.46
upload 0.66

Nou valt er nog redelijk te leven met deze waarden en snelheid, maar vind het vreemd dat alleen deze laptop zo'n trage ping heeft.

Heb ook al geprobeerd antivirus en firewall uit te schakelen en heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar het wil niet baten.

Probeer het eens op een andere server, misschien is de server je jij hebt gekozen te ver weg.

Ik heb direct erna met een andere laptop dezelfde test gedaan die 40 ms ping aangaf. En het is ook wel aanzienlijk te merken tijdens het surfen ed. Met een andere server is het trouwens ook hetzelfde verhaal!

Probeer eens je router te resetten, achter de router zit meestal wel zo'n knopje.
Misschien als het dan wil.

Heb ik ook al gedaan, 20 seconden het reset knopje ingedrukt houden. Ook al gebeld naar de provider en die zei dat er tot de modem een snelle lijn was! Ook hij stelde voor om te resetten. Zijn er ergens instellingen in de laptop zelf die ik aan kan passen ofzo?

Nou een update, op mijn schoolnetwerk is het net zo erg. Dus het ligt toch echt aan mijn laptop. Down en upload snelheden zijn goed, alleen de ping duurt altijd 500> ms. Wat zou dit kunnen storen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan