Rare kleuren in Starcraft met Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfkunst

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hoi allemaal,

Ik heb de Starcraft 2 Collectors Edition gekocht en wat erg leuk is, je krijgt StarCraft 1 met uitbreiding op een ontzettend gave usbstick kado. Maar nu komt het probleem, ik heb het geïnstalleerd op m'n notebook maar als ik StarCraft opstart krijg ik allemaal rare kleuren. Hoe kan dat? Ik heb al diverse fora afgezocht en alle oplossingen die daar aangedragen worden uitgevoerd, maar allemaal zonder resultaat..

Heeft iemand een idee?

Laatste videokaart drivers geinstalleerd? Programma uitgevoerd als administrator en/of in Windows XP modus?

Jep. Alle mogelijke opties van de compatibility modes gehad, helaas zonder resultaat.. Ik heb een wat verouderde laptop met een ati x600 grafische kaart erin. Volgens mij heb ik de laatste drivers omdat ze niet meer gemaakt worden voor dit type kaart, maar ik ga nog even kijken. Bedankt voor het meedenken in elk geval.

Klik op eigenschappen van het programma dan ga je naar Compatibiliteit
Kijk onder beeldscherm instellingen of 256 Kleuren aangevinkt is
Zo ja: Zorg ervoor dat hij niet aangevinkt is!
Dan zou hij het moeten doen ;)

Ik denk (lees: weet wel zeker) dat mijn videokaart niet kapot is, al het andere werkt wel goed. Ik heb toch een beetje het idee dat het aan de combinatie Starcraft+Ati ligt. Thuis heb ik nog een Ati systeem en 2 nVidia systemen, op beide nVidia systemen draait hij goed, dus zonder rare artifacten, maar op het Ati systeem hetzelfde probleem, ik ga bovenstaande oplossing nog eens proberen. Bedankt voor alle reacties in elk geval.

ATI kan het probleem niet zijn, anders zouden de makers van Starcraft zichzelf in de vingers snijden. Ik denk zelf ook dat de videokaart onvoldoende kracht heeft om het spel te handelen.

Probleem opgelost. Voer onderstaande uit en het werkt perfect:

taskkill /f /im explorer.exe
"D:\Games\StarCraft\StarCraft.exe" (Pad naar StarCraft.exe)
explorer.exe

En hij doet het perfect!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan