Rare kleuren op het scherm?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vex

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Beste forumleden!

Ik heb sinds een tijdje last van irritante vreemde kleuren op m'n scherm, hier 3 plaatjes
voor de duidelijkheid;

http://tinypic.com/r/idhu0m/5
http://tinypic.com/r/282fat2/5
http://i39.tinypic.com/282fat2.jpg

Maf he? Het blijkt ook alleen maar te gebeuren als de pc pas een paar uur aanstaat, of een uurtje aan het gamen bent.. Iets anders opmerkelijks is dat het alleen bij warme kleuren overkomt, als ik een website zoals deze browse (met een wit achtergrond) heb ik nergens last van..

Ik heb de meest recente drivers voor mijn videokaart al geïnstalleerd.. helpt niets!

Hier de specs van mijn pc;

Windows 7 Home Premium
QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
4096 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
AMD Radeon HD 6850 (1024 MB)

Hulp zou echt gewaardeerd worden! Dit wekt namelijk echt frustratie op haha:o

Alvast bedankt!

Milan

Dat kan duiden op een technisch defect. Mogelijk wordt de kaart te warm. Het ziet er uit als texture corruption.

Wat wampier zegt, ik zou ff een uurtje gamen, om vervolgens naar het BIOS (of irfan/speedfan ff downloaden) te gaan om de temperaturen te controleren ... check ook je ventilatie van de beeldkaart op stof, komt vaak voor (dus stofzuigen :P).

Wat wampier zegt, ik zou ff een uurtje gamen, om vervolgens naar het BIOS (of irfan/speedfan ff downloaden) te gaan om de temperaturen te controleren ... check ook je ventilatie van de beeldkaart op stof, komt vaak voor (dus stofzuigen :P).

De kaart is vrij nieuw, misschien een maandje of anderhalf oud.. Ik was inderdaad net van plan speedfan te downloaden.
Zou het niets met m'n voeding te maken kunnen hebben? Zover ik weet bottleneck ik mijn systeem nu met m'n specs, ik gebruik overigens een 600W Coolermaster voeding.

edit:

beste milan

ik denk ook aan een technisch defect

en zou ik mischien een vraag mogen stellen een hele stomme vraag is dit youtube kanaal van jouw ben jij die milan http://www.youtube.com/user/DagelijksHD en http://www.youtube.com/user/DitIsMilan

mvg hein

Haha nee dat ben ik niet, ik heb wel een youtube kanaal gehad maar ben nooit boven de 20k subs gekomen.

Laatst bewerkt:
Speedfan gedownload, laten draaien en nu loop ik weer tegen het probleem aan.. de temps van me vid kaart blijven onder de 65 graden! oververhitting is het dus niet..

Kan het nog steeds een kapotte framebuffer zijn. Anders mogelijk je northbridge. Als je nog garantie hebt zou ik geen risico nemen. Northbridge problemen zijn redelijk zeldzaam tenzij de chip echt oververhit raakt. Daar het een relatief nieuwe kaart is zou ik eerst toch naar de kaart kijken.

Kan het nog steeds een kapotte framebuffer zijn. Anders mogelijk je northbridge. Als je nog garantie hebt zou ik geen risico nemen. Northbridge problemen zijn redelijk zeldzaam tenzij de chip echt oververhit raakt. Daar het een relatief nieuwe kaart is zou ik eerst toch naar de kaart kijken.

Ik heb je advies opgenomen en heb hem zonet teruggebracht, hij moest eigenlijk opgestuurd worden (had ik 3-4weken kunnen wachten)maar dankzij geweldige service kreeg ik direct een nieuwe! Ik laat zsm weten of het probleem is opgelost.

Helaas is het probleem niet verholpen.. ik merkte deze keer ook dat het beeld opeens zwart werdt, niet dat het zn signaal kwijt was.. maar gewoon zwart voor 2-3 sec?

Als het niet je videokaart is en je hebt hetzelfde probleem moet het haast wel je northbridge zijn. Drivers zijn vrijwel uitgesloten, maar je kunt eens met een drivercleaner (eventueel van ati zelf) de volledige drivers verwijderen en er weer terug op zetten. Kost alleen wat tijd, maar is makkelijk genoeg.

Als dat ook niet helpt, gooi je kast eens open en zet er een ventilator tegen aan als je die een hebt. Als je een actieve koeling hebt op je northbridge kijk die ook eens na.

Ik heb nog een cpu fan liggen met een ingang waar 4 pins in moeten.. ik kan alleen nergens n opening vinden waar ik m in kan steken :( de huidige is bezet door me nieuwe koeler
ik zie wel 3pins uitgangen.. ik denk niet dat dit kan

edit: gelukt, ik heb m van boven naar de NB gericht.. ik zou niet weten hoe ik m anders zou moeten neerzetten dus kijken wat het resultaat is
edit2: nauwlijks tot geen verschil..

Laatst bewerkt:
Iemand misschien nog een idee? Het probleem is nog steeds niet opgelost

Als het de kaart niet is, kunnen het eigenlijk alleen drivers en moederbord zijn. Misschien ook nog een echt defecte powersupply, maar dan zou ik meer random problemen verwachten dan alleen video (tenzij de kabel naar de videokaart problemen vertoond).

Heb je gecontroleerd of je ook echt een nieuwe videokaart hebt gekregen? Het zou handig zijn als je andere videokaart zou kunnen lenen of iets dergelijks, dan kun je dat tenminste uitsluiten.

misschien zijn de condensatoren van je kaart kapot. gesmolten of afgebroken. kijk of je schuine pinnetjes kunt zien die afgebroken lijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan