Rare kuren mijn harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Een maand geleden begon een recente 120 gb 8 mb maxtor schijf raar te doen. De koppen begonnen te tikken, starte niet meer op, toch nog verder proberen om hem opgestart te krijgen, maar toen begon hij lawaai te maken als een telefoon.
De schijf heb ik binnengebracht bij de pc-boer. Ik had nog een nieuw 30 gig schijfje liggen die ik er intussen had ingestoken als vervanging tot de andere terugkwam. Vandaag was ik fifa 2004 aan het spel toen de pc plots reboote. De schijf zat er nu al een maand in zonder iets van problemen te geven.
Toen ik hem terug aanlegde terug zo'n telefoongerinkel uit de HD. (is zeker de hd, want nu was het geluid een andere toonhoogte). Terug gereboot, bij windows opstartscherm terug zwart scherm en geluidje. Nogmaals geprobeerd, geen problemen meer.
M'n pc is wel wat overgeclokt, maar zou dat de oorzaak zijn? Ik zou niet graag mijn nieuwe hd terugkrijgen en een maand later terug hetzelfde probleem hebben. Of die 30 gig die er nu in zit naar de knoppen helpen.

Iemand raad op dit fenomeen?

Geplaatst door phantomtwister

M'n pc is wel wat overgeclokt, maar zou dat de oorzaak zijn? Ik zou niet graag mijn nieuwe hd terugkrijgen en een maand later terug hetzelfde probleem hebben. Of die 30 gig die er nu in zit naar de knoppen helpen.

Iemand raad op dit fenomeen? [/B]

En hoeveel is wat overgeklokt? Bij overklokken zonder een pci-lock gaat alles sneller draaien, OOK je harde schijf vga-kaart etc...

Je processor overklokken is niet zo moeilijk, het spulletje heel houden wel.

De fsb stond op 400 waardoor de 2500+ op 3200+ ging draaien. Heb het nu weer op 333 gezet.

Ik heb ook al zitten denken aan de grafische kaart, omdat deze rechtreeks op de hd aangesloten moest worden in de gebruiksaanwijzing van m'n rad 9700.

Maar het is wel degelijk de hd die lawaai maakt.

Dat is niet een klein beetje overklokken, maar erg overklokken..
Hierdoor gaat ALLES sneller draaien met het gevolg defekten aan o.a. je hd.

Zolang jij je fsb niet zo extreem verhoogt zal er niets kapot gaan, maar je wilt beduidend teveel. Of je moet kijken of je toevallig pci-lock heb.

[edit]
volgens je systeemgegevens beschik je over een 1800+.. of is het een neiuwe processor?

Is reeds veranderd naar 2500+, zal het sebiet eens aanpassen. Ik denk wel dat er ergens een pci-lock moet opzitten, want het is een vrij recent bordje.
Bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan