rare mappen op D-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordwillo

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
hallo,

Tijdens het opkuisen van mijn ouders hun 5 jaar oude pc kwam ik volgende mappen tegen op de D-schijf(zie foto). Ik heb in den tijd deze schijf aangemaakt met als bedoeling enkel data op te slaan, de C-schijf wordt gebruikt voor windows XP. Ik vroeg me af of ik deze mappen probleemloos zou kunnen verwijderen?
Het gaat om de twee bovenste mappen (de eerste zit vol met dll bestanden) en de mappen 'recycler' 'smrtntky' en 'system volume information'. ook vroeg ik me af of het thumbs-bestand en het bestand met extensie json enig nut hebben?

link naar de foto:
1z3qd6e.jpg

IK denk dat het gaat om bestanden van de D: schijf zelf (dit merkte ik op uit ´system volume information´) dat heeft namelijk te maken met het volume van de schijf,dat zul je in windows ook wel ergens tegen komen.

Hoi,
de map "system volume information" is normaal een verborgen systeemmap en bevat informatie over systeemherstelpunten.
Evenals de systeemmap "recycler" die informatie over de verwijderde bestanden (prullenbak) bevat.
Je moet de optie " beveiligde besturingssysteembestanden o.i.d. verbergen" aanvinken bij mapopties>weergave, dan zie je die bestanden niet evenals de "thumbs". Normaliter is die optie ook aangevinkt.
windowstoets + r
typ
control folders
enter
http://support.microsoft.com/kb/309531/nl
Ga niet zitten rommelen met systeemmappen/bestanden want dan heb je straks een brakke windows en kun je opnieuw gaan installeren.
Succes.

Laatst bewerkt:
bedankt voor het snelle antwoord!
iemand nog enig idee van de 2 bovenste mappen met al die cijfers en letters?

mvg

jord

Kan van andere evt.gebruikersaccounts zijn (standaard gebruiker, alle gebruikers) iig niet wegdoen.

De bovenste 2 mappen (met cijfers en letters) betreffen mappen die (een) windows update heeft aangemaakt (vermoedelijk is jou d schijf de schijf met de grootste vrije ruimte). deze mappen kun je (als er geen updates meer lopen) gewoon verwijderen.

ik gok op een servicepack van het een of ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan