Rare melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyluf

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Van het een op het andere moment geeft de computer van mijn zoon de melding: "Geen diskette in station. Plaats een diskette en druk op een toets". Als je vervolgens op een toets drukt, krijg je steeds dezelfde melding. Reageert dus nergens meer op. Weet iemand wat er hier aan de hand is?
B.v.d.

Heeft volgens mij niks met spyware en dergelijke te maken. Hij probeert gewoon op te starten vanaf je diskette station. Dit kan komen omdat het vanaf de schijf niet meer lukt en dus aan het overlijden is. Ga naar je BIOS en verander daar de Boot Sequence van A,C,CD Rom naar C, A, CD Rom......Kijk wat er gebeurd en we horen het nog wel.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door acid007
zoek even naar spyware, sexdialers e.d.

Ikk kan niet eens IN de computer komen, laat staan dat ik naar spyware e.d. kan zoeken.........

Tx anyway.

Geplaatst door Raymond Bos
Heeft volgens mij niks met spyware en dergelijke te maken. Hij probeert gewoon op te starten vanaf je diskette station. Dit kan komen omdat het vanaf de schijf niet meer lukt en dus aan het overlijden is. Ga naar je BIOS en verander daar de Boot Sequence van A,C,CD Rom naar C, A, CD Rom......Kijk wat er gebeurd en we horen het nog wel.

Yooooo! IK naar het BIOS gaan? My goodness! Ik weet niet eens hoe ik daar in kom, laat staan dat ik er dingen kan veranderen.......Hmmmmmm..........tis meer werk voor een vakman, denk is zo.

Tx 4 answer

Als je weet van welk merk de hd is kan je bij de site van de fabrikant een test\reparatie tool downloaden die je op een floppy kan zetten.
Ook is het mogenlijk dat er gewoon een kabel los zit.

Ik denk (niet negatief) dat Ladyluf RUSTIG (online) moet geholpen worden.
Geen 'zware' taal over: BIOS, etc. Ik denk meer: hoe maak je een bootfloppy en vervolgens opstarten PC...
Het is de computer van haar zoon...
Dus eerts: welke Windows,etc,etc,etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan