rare meldingen na XP installatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter jamba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb XP geinstalleerd en later de beveiligingsupdates. Nu detecteerd Zone alarm (niet vanaf het begin actief) verschillende programma's die constant internet opgaan. ze heten moonie.exe en confg.exe. Deze bestanden zijn niet te vinden op de door zonealarm aangegeven locatie. Wel kan ik ze deleten met de taskmanager.
Ook kreeg ik op een gegeven moment een soort reclamemelding terwijl ik geen browser actief had.
Ondanks dat ik de updates geinstalleerd heb komen de twee programma's terug als ik opnieuw opstart.
Moet ik me zorgen maken? en zo ja wat kan ik doen om schade te voorkomen?

Al gescand met spybot op spyware.
Wel een virusscanner op je pc.
eventueel kun je al een hijack log plaatsen.
HIER PLAATSEN wel op de knop reageer op bericht drukken.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, heb ook windows XP. De bestanden moonie.exe en wupfyny.exe blijven het internet benaderen, terwijl ik de bestanden nergens op m'n harde schijf zie staan. Het systeem bestand sysrun.exe schijnt ook geinfecteerd te zijn.

Ik heb eerst de directory c:\windows\prefetch leeggemaakt. Deze slaat alle in het geheugen op te roepen bestanden op bij opstarten. Daar stonden nl. verwijzingen in naar de twee bestanden.

Dit hielp niet.

Toen ben ik naar m'n registry gegaan, door bij 'run' in te tikken 'regedit'.

Toen ik vervolgens hiernaar toe ging:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

stonden daar de drie verwijzingen naar de genoemde drie bestanden, onder: 'Windows updater', 'windows update' en 'win update'

Ik heb deze alle drie verwijderd en dit heeft geholpen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan