rare (oude) hoofdtelefoon ingang

Status
Niet open voor verdere reacties.

folkerth

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
Hallo,
Ik heb hier een (hele oude) mfb set van philips staan. alles werkt goed, en het geluid is helemaal top. ik heb alleen een probleem met de hoofdtelefoon aansluiting op de receiver.

de hoofdtelefoon aansluiting ziet er zo uit:
brtsdafdf465rp2.jpg

weet iemand hoe zo'n aansluiting heet, of waar zo'n tussenstukje te koop is, die dit formaat omvormt tot bijv. een 3.5 mm jackplug of iets dergelijks?

folkert

Laatst bewerkt:
Hmm, lijkt erg hier op. Of er kant en klare verloopjes zijn....? Misschien kun je die zelf maken?

als dat hem is zou het mischien wel kunnen... maar volgensmij is dat een vrouwlijke, zoals op de foto...

folkert

Hmm, lijkt erg hier op. Of er kant en klare verloopjes zijn....? Misschien kun je die zelf maken?

volgensmij heb je toch wel gelijk, foutje van mij:confused:
ik denk dat ik maar eens lang de electronica winkel ga morgen... nog bedankt:D

folkert

Het lijkt op een DIN plug, deze werd vroeger in vele soorten en maten gebruikt.
Tegenwoordig kom je de vijf-poliger DIN plug nog steeds tegen als midi aansluiting bij proffessionele audioapparatuur.

Het lijkt op een DIN plug, deze werd vroeger in vele soorten en maten gebruikt.
Tegenwoordig kom je de vijf-poliger DIN plug nog steeds tegen als midi aansluiting bij proffessionele audioapparatuur.

ja, de rest van de kabels zijn ook 5 polige din plugs (naam net van internet gehaalt) maar daar moet zo'n stekker in (dan een zonder cinch ding):
309354_BB_00_FB.EPS.jpg

bij die zitten ze allemaal in een boogje... die kabels gaan van de componenten naar de receiver en van de receiver naar de boxen. (mfb heeft de versterker in de boxen)

ik ben trouwens nog niet bij de winkel geweest... ik denk dat ik na het weekend ga.

folkert

opgelost

opgelost!!
gevonden bij conrad.

p.s. dit is hem:
309290_BB_00_FB.EPS.jpg

de link werkt niet, maar het bestel nummer is 302137 - 89 (je kunt op bestelnummer zoeken)

bedankt voor alle hulp

Folkert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan