Rare PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tatjana

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Berichten
21
Goeiedag,

Ik heb een heel groot probleem. Als ik mijn pc aandoe blijft mijn beeldscherm op Stanby terwijl de kast wel aangaat ( ik zie de lampjes branden ). Het beeldscherm is ook niet kapot want heb hem geprobeerd op andere computers in ons huis. Het ligt dus aan de kast denk. Heeft iemand hier ook wellis problemen mee gehad? Of weet iemand hoe je dit probleem kan verhelpen? Geef dan alsjeblieft antwoord. Ik weet me echt geen raad meer.

Alvast Bedankt
 
Dat kunnen een aantal problemen zijn.

Kapotte videokaart lijkt de meest logische te zijn.

Zie je helemaal niets, als je de pc aanzet, of gaat de monitor eerst even aan, om later weer uit te gaan?
 
Start de pc verder wel op? Hoor je de gong van windows?
Heb je een andere monitor op die pc geprobeerd?

Haal de videokaart eens los van het moederbord, en maak hem weer vast.
Soms doet dat wonderen.
 
Ik heb een wachtwoord erop dus kan dan niets horen. Ik heb ook al een andere monitor geprobeerd maar werkt ook niet en dat met die videokaart los maken en weer terug ook gedaan. Werkt allemaal niet. Nog andere suggesties? :(
 
Neej ik heb geen andere liggen. En die in de andere pc is pentium 4 en past niet :S
 
De kans dat het je videokaart is is heel groot.
Je zou nog even kunnen proberen om het slot waar hij in zit schoon te blazen (Als de pc dus uit staat !) en vervolgens de kaart weer terug zetten.

Start de pc wel gewoon op ? Kan je zien/horen aan de harde schijven....(lampje knipperen, hdd ratelen)
Zo ja dan zou je de videokaart het beste kunnen vervangen.
 
Ik zie de lampjes van de DVD-speler aangaan. Ratelen hoor ik niet. En dat eruit halen en erin stoppen met schoonmaken werkt niet. Heb dat al is geprobeerd. Weet me der geen raad meer mee. Nog andere Suggesties?
 
De beste suggestie die ik kan doen is je videokaart vervangen....

Even wat andere vraagjes.....

Is het probleem "zomaar"ontstaan of heb je voorafgaand aan het probleem iets veranderd aan je hardware ?
Zitten klooien in de bios ? Bios flash gedaan ?

Weet niet wat voor pc je hebt maar heb je misschien 2 videokaarten...1 onboard (op het mainboard) en 1 in een agp slot ?

Is het een agp of een pci kaart ? Kan je zien aan het slot waar de paart in zit, wit slot = PCI Bruin slot = AGP

Kom je er niet uit dan mag je me ook wel ff bellen, ik heb je mijn nummer gemaild toen je een windows installatie probleem had. (bellen na 14:00, voordien zit ik in vergadering)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan