Rare piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeldier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Hallo,

Als ik mijn PC aandruk krijg ik rare piepen. Komt niet van de harde schijf. Voordat ik die piepen kreeg kwam er diskboot failure voor op het scherm. Als ik ook maar iets aanpas zoals RAM geheugen eruit en opnieuw erin drukken start de PC wel op naar de BIOS. Maar dan wel zonder harde schijf. Als ik de harde schijf er dan opnieuw op aansluit, komen de piepen weer terug. Ik heb totaal geen idee wat ik nu moet doen.
Kan iemand mij hier bij helpen?

groetjes.

Hallo pommeldier, wat is je merk/type bios? En hoe gaan de piepen, bijv. 3x kort 1x lang of constant piepen of met tussen pozes, etc.

Uhm. Op 1 of andere manier doet de schijf het weer goed toen ik de jumper omgezet had. En het piepen is weg en ik heb weer beeld.

Ik haal toch opgelost er even af. De Piep is weg, maar ik krijg toch weer Disk Boot Failure? Wat kan ik hieraan doen?

Hallo Pommeldier,

Waarschijnlijk is er een conflict tussen schijven en/of cd/dvd/bluray spelers.
Nadat je de jumper had verwisseld leek het goed te gaan, misschien ook de jumpers van de andere schijven en spelers nakijken.

Die piepjes geven over het algemeen een storing aan.

Als je zoekt op het type van je moederbord en met de term 'beeps' erbij vindt je vaak wel een lijstje met de betekenis.
De betekenis is afhankelijk van het aantal piepjes, lang of kort durend enz.

Ik heb een tijd een melding in Win7 gehad van foutmeldingen van een schijf, toen bleek er een breuk/beschadiging in de IDE-kabel te zitten.
Ik kwam er achter door de schijf in een andere PC te proberen, wat zonder problemen ging. Stap voor stap dingen uitsluiten en zo kwam ik al snel bij de kabel.

Succes.

gr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan