Rare piepjes met opstarten en valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevtec

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Beste experts!

Ik kom weer eens vragen om hulp. Ik heb nu een maand of 2 geleden mijn PC geupgrade. Er zit nu in:
Asus A8V Mobo
AMD 3000+ S939 Proc
2x Kingston 512 MB (in dual channel)
en een Sweex 400W voeding.

Als ik de PC aanzet, hoor ik rare piepjes. 2 hoge piepjes, hele korte pauze, weer 2 hoge piepjes en dan een laag piepje. Dit vindt ik al heel raar. Ik kan nergens op internet de betekenissen vinden van deze piepjes.

Wat ook heel raar is, is dat het systeem regelmatig uitvalt en spontaan opnieuw opstart. Dit gebeurt meestal als ik meedre dingen tegelijk aan het doen ben. Bijvoorbeeld MSN, internet en muziek met Winamp. Dan valt hij uit, en duurt het een seconde of 5 tot 10 voor ik de harde schijf hoor beginnen met draaien.

Ik heb alles getest. Proc met Prime95, geheugen met MemTest 3.01+, voeding vervangen, en harde schijf getest met het programma'tje van WDC.

WIE HELPT MIJ!

Groeten,

KevTec

ik zou zegen dat die piepjes van je beeld kaart af komen dus moet haast daar,
het probleem zijn :S

Ik heb er een (niet lachen) GeForce 4 MX inzitten van 64 MB. Die kan er maar op één manier in. Zou deze er misschien ook voor kunnen zorgen dat mijn PC iedere keer uitvalt? Die ie het te druk krijgt ofzo?

Maar waarom zouden die piepjes dan van die videokaart af moeten komen??

Probeer, indien aanwezig, een pci video kaart, nog steeds beeps, geheugen in andere banken proberen, ook in niet dual-channel, of één voor één.

Je kunt ook eens kijken naar een bios update, welke versie gebruik je nu?

Ik heb een AMI Bios
Versie: 08/22/05
Videobios: 11/26/02

Maar ik neem aan dat het niet aan mn videokaart zal liggen dat mn systeem steeds uitvalt. Toch?

Het zal een kwestie worden van deduceren, een memtest had je al gedaan, een andere voeding, blijft over, videokaart, moederbord, geheugeninstellingen en biosgeheugen.

Oftewel toch even een andere videokaart proberen, met de geheugeninstellingen in de bios spelen, bankjes uitproberen, tja, meer kun je zelf niet doen.

Ik zal eens gaan proberen. Ik laat nog wel weten hoe het afloopt!

Maar is het trouwens niet raar dat ik dan mijn geheugen UIT dual-channel moet halen? Hij werkt toch juist beter IN Dual-Channel. Ik heb ze nu uit dual-channel gehaald, en nu knippert mijn beeldscherm iedere keer...heel vreemd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan