Rare piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor videokaart heb je, zit er een fan op, zo ja kijk eens of hij draait en hij niet vol met stof zit.
Weet niet of of je moederbord gaat piepen bij een te warme videokaart, maar nooit geschoten is altijd mis. :rolleyes:

Ik heb nog een oude Gforce4 Mx440 met AGP8x (microsoft Corporation) 64 MB met koeler inderdaad. Deze zal ik eens gaan schoonmaken. Dat is al heeeel lang geleden.

*De pc gaat even uit*

Geplaatst door Tanja1968
@crash, als die 12V lijn te laag is, hoe kan ik dat veranderen? Of kan dat geen kwaad?
Zo te zien geeft Speedfan ook aan dat de 12 volts lijn te laag is. Waarschijnlijk kun je dit niet aanpassen met jou voeding.

Er zijn wel voedingen waarbij je de drie voltage lijnen(3,3V/5V/12V) kunt aanpassen. Zelf heb ik namelijk zo'n voeding.

Vcore Voltage 1.61V
13.3V Voltage 3.56V
+15V Voltage 4.99V
+12V Voltage 11.77V
Dit zal het volgende moeten zijn:
Vcore Voltage 1.61V
3.3V Voltage 3.56V
+5V Voltage 4.99V
+12V Voltage 11.77V

Je hebt namelijk geen 13,3 en 15 Volt in je pc.:) Wat het Bios aangeeft lijkt me goed. die 12Volts lijn heeft maar een kleine afwijking, die naar mijn mening binnen de tolerantie valt.

Videokaart kun je wat de temperatuur niet testen, tenzij je een moderne kaart met sensor hebt. Je kunt wel even kijken of de fan en koelblok vervuild is van de videokaart.

Ik had inderdaad een overschijf foutje gemaakt. Het moest +5 zijn ipv 15 :D :o

Die fan van die videokaart die was supersuper stoffig zeg. Ik hoop dat dat inderdaad het probleem was. Jemig, dat die nog wilde draaien.:o

Deze zie je normaal niet zitten omdat hij aan de onderkant zit, en dicht op een andere kaart zit.

Binnen een uurtje of 2 weet ik of dit het probleem was.

Tot zover bedankt allemaal voor het meedenken en nakijken van de temp. :thumb:

duimen.gif

Geplaatst door Tanja1968
en dicht op een andere kaart zit.
Dat is een van de reden dat ik nooit de PCI-slot direct onder de AGP-slot in gebruik heb. Zo krijgt de videokaart altijd voldoende lucht.

PS, ik doe met Jozo mee voor je.:thumb:.

Bedankt:D

So far so good:thumb: Als hij om 1 uur - half 2 nog geen piep heeft gegeven dan krijg ik er vertrouwen in dat het de vieze fan van de videokaart is geweest.

Als hij vanmiddag laat nog goed is, dan weet ik het zeker :love:

Nooit aan de videokaart gedacht, en al zeker niet aan de fan van de videokaart. Dat het iets met warm worden was, daar was ik wel van overtuigd, omdat het pas na een tijd gebeurt.

13.40 1 piepje:(

Meestal begint het met 1.

Ik zal die duimpjes heel hard nodig hebben.;)

Misschien alle kaarten enzo er uit en eens goed bezig gaan met kwast en stofzuiger.

Fan van je voeding ook schoon ?

Laatst bewerkt:
Alle kaarten :D Heb verder alles onboard. Heb alleen TV-kaart erin zitten. Deze zit 2 sloten onder de videokaart.

Is heeeeel oud type, zeker al 5-6 jaar. (terratec) maar doet het prima.

PS. Tot nu toe alleen dat ene piepje. Was toeval denk ik :D(afkickverschijnselen) Hij staat nu bij elkaar bijna 5 uur aan. Ik vind het prima zo.

Bedankt knappe koppen :love:

Mooi dat het (waarschijnlijk) opgelost is.:thumb:

Inderdaad. Ben superblij dat dat rotprobleem opgelost is. (ga ik vanuit).

Helemaal leuk is dat ik geen nieuwe onderdelen heb hoeven kopen.:D Ik dacht echt dat er iets mis was met de hardware.

het is nu 17.00u. ca 10 min. geleden begon hij weer een klein beetje te piepen, maar hij is er ook vanzelf weer mee opgehouden. Hij gaat dus nog steeds goed.

Misschien begint de videokaart gewoon oud te worden. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met dit resultaat. De pc kan gewoon weer uren aanstaan. Dat het (misschien) niet dag en nacht kan, dat kan mij niet zoveel schelen.

Ik heb de vraag op opgelost gezet.:)

Laatst bewerkt:
misschien een beetje laat maar 50 graden voor een harde schijf is tog al extreem in rusttoestand? bij mij blijft hij onder de 40 als hij hard aan het werken is:o

Geplaatst door skelle
misschien een beetje laat maar 50 graden voor een harde schijf is tog al extreem in rusttoestand? bij mij blijft hij onder de 40 als hij hard aan het werken is:o
Het valt wel mee hoor 50ºC in rust stand. Het hangt er ook vanaf hoe je pc-kast is opgebouwd, qua interne koeling.

Qua interne koeling?? Kast staat bijna altijd aan 1 kant open. 1 afdichtklep voor cdrom is weg, en afdichtklep voor A-drive ook.

Ik weet het, hij koelt beter als de lucht intern kan circuleren, maar ik moet er zo vaak in bezig.

Ik heb zojuist toch een andere kaart gekocht. Een Asus A9250 128 MB met passieve koeler. Als dat het was, dan ben ik gelijk van alles af. Het was toch een ouwetje van 64 MB. Koeler draaide ook niet lekker. Zag eruit alsof hij niet helemaal gecentreerd draaide. Je zag hem iets uit het midden gaan zeg maar.

Wie weet........:D

Hmm interessant, ik heb nu sinds kort ook last van piepjes, gewoon elke seconde 1tje, ik denk dat het bij mij ook mijn videokaart is want elke keer als ik World oF Warcraft speel dan begint de ellende vooral als ik in een grote goep mensen zit dan trekt hij het niet en gaat hij herstarten. Ik ga nu mijn fans maar even schoonmaken denk ik :)

Ik heb inmiddels de videokaart vervangen en de harde schijf, maar als de pc meer dan 12 uur aanstaat begint het gewoon weer opnieuw.

Ik denk dus dat de processor te heet wordt. Het is meer dan 1 piepje per seconde. Het is heel onregelmatig. En als je de pc dan uitzet en weer wil aanzetten krijg je een alarm te horen. Soort sirene zeg maar.

Laat je de pc een uurtje uit, dan kun je er gewoon weer mee werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan