rare standaard font na update 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eennaamdienogniet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2014
Hallo mensen van het helpmij forum.

Ik zit met een best wel dik probleem, zoals je in de bijlagen ziet is mijn systeemfont niet meer standaard arial.
Vandaag heb ik een update gedaan, voor deze update stond windows 8.1 er al op.
met regedit (HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Microsoft > Windows NT > Current version > fontsubstitutes) heb ik geprobeerd het standaard font terug te zetten (een ziek zoekwerk als de tekst niet leesbaar is) naar arial maar tevergeefs.
gewoon typen krijg ik het er niet in en via een browser kopieren en plakken wil niet. herstarten (ook na de regedit) heeft geen verschil opgeleverd. weet iemand wat te doen? zou supertof zijn!

asdf.png

Update:
heb geprobeert te kijken in de font map, schijnt dat ik nog maar 5 fonts heb van de eerdere ca. 1200.
Ik heb arial en alle sub-arials op een usbstick gekopieerd en geïnstalleerd.
Probleem echter, windows wil de nieuwe geinstalleerde fonts niet zien, vandaar dat bij regedit het geen zin had om nog een keer arial neer te zetten.
Windows wil dus geen andere fonts gebruiken, de fonts die ik had zijn wss tijdens de update weggegooid. is er iemand die me kan helpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een update lijkt het me zeer sterk, heb je niet een virus gedownload? Of zelf die fonts perongeluk gedownload. Want de updates worden normaal van te voren nagekeken en getest. Is de update goed afgemaakt?

Hey plukkies, virus heb ik niet gedownload, dat font stond al op de computer sinds dag 1. Update is inderdaad goed afgerond en dat vind ik dus het rare. bij de settings window als je rechts onderin je muis beweegt bij windows 8 gaf al een tijdje de melding over de update.

Anyhow, voor de mensen met hetzelfde probleem, hier is hoe ik het heb opgelost:
- op het bureaublad, beweeg je muis linksonderin zodat het windows logo tevoorschijn komt.
- rechtermuisknop erop en probeer Run te vinden en zoek naar system properties of nederlands systeemeigenschappen.
- het venster wat je dan krijgt heeft 5 knoppen bovenaan, navigeer erdoorheen tot je een blad hebt gekregen waar het icoontje van de computer met een klokje en een groene pijl op staat.
- klik op de bovenste knop in het blad, het hersteld je systeem na de laatst opgeslagen settings voor de laatste update.
(let op! programma's die je hebt neergezet op je computer tussen nu en de datum van die back-up ben je kwijt. gewone bestanden worden niet aangeraakt door het herstel.)
systeemherstel-windows-8.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan